| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 
		
			Racetech
			 
			
			DeDion-infästning och olika filosofiska inriktningar
		 | 
		<< 1, 2, 3, 4, 5 3 besök senaste veckan (34754 totalt) | 
| 
			 
							Re:                                                          
					
 Så är det.. det är därför jag fortsätter skriva och fråga och fundera trots att du och flera andra sagt "hur det är".. särskilt som ni inte säger samma sak.  
						_________________ Arne Lindgren  | 
	||
| 
			 
							
							Eller.. eftersom jag inte hittar tillbaka till var jag läste det får jag lägga mig på rygg och gny och visa strupen.   
					 
och jag tänker inte ändra dumheterna i inlägget som börjar med "om rollaxis inte spelar nån roll .." sagt är sagt.  
						_________________ Arne Lindgren  | 
	||
| 
			 
							
							Efter mycket fundering fram och tillbaka.. typ "Det finns triangelstag som sittar med en uniball i bakaxelklumpen, kan man vända på det och ha ledlagret i karossen i stället?" och "kommer den punkten att vara rollcentrum oavsett om den sitter i karossen eller på bakaxeln?" och "Måste jag i så fall sätta karossfästen i en brygga under kardanen" så blir det Satchell i stället.. 
 
					Tack för alla kommentarer och styrningar-mot-rätt-väg.. Nu ska jag räkna längder och vinklar. _________________ Arne Lindgren  | 
	||
| 
			 
							
							Skillnaden om du sätter ledlagret i karrosen eller bakaxen är samma sak som med watt-länk.
 
					Sitter leden i bakaxen har vi konstant rc. Sitter leden i karrossen har vi kontant hävarm mellan CGH och rc. Jag skulle sätta leden i karrosen, men jag TROR inte det spelar så hiskligt stor roll på en banbil med täligen liten fjädringsväg. EDIT: se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder  | 
	||
![]()  | 
		
			Racetech
			 
			
			DeDion-infästning och olika filosofiska inriktningar
		 | 
		<< 1, 2, 3, 4, 5 3 besök senaste veckan (34754 totalt) | 

