| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Magnecor tändkablar
|
18066 besök totalt |
|
S: Magnecor tändkablar
Skall beställa hem lite kabeksatser till mig själv och erbjuder nu er att hänga på. Kan ta till de flesta märken och priserna är hyggliga. Jämför man med BMW orginaldelar så blir magnecor kv85 billigare: S14 (M3 E30 + 320is) 1950,- ink moms M20 motronic (320-325 med kat) 1560,- ink moms Har ingen direkt panik att beställa utan jag väntar 1-2 veckor. Från det att jag beställer från magnecor till leverans tar det 3-4 veckor då kablarna tillverkas på beställning. Hör gärna av er om ni har frågor om tillgång till er bilmodell. |
||||||||
|
Lite röda kablar vore najs. Vad blir priset för en sats kablar till en Lancia Delta Integrale Evo2 1994? Jag kollade på nätet och jag tror att magnecors artikelnummer för ett komplett kit är 4579. Det skall vara en sats med fyra kablar till skillnad mot fem som det är i äldre integrales med fördelare.
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||||
|
Re:
Den satsen (4579) kostar 850,- |
||||||||
|
Jag är lite intresserad av kablar till min M3:a, Men är det likadana hattar som original som passar snyggt på toppen?
Dessutom har jag ju tagit bort fördelaren så jag vill egentligen ha lite andra längder. Men jag får väl räkna lite på det och återkomma. Mvh |
||||||||
|
Nej, det ser inte ut som originalet, det funkar inte med originalhattarna på KV85 kablarna eftersom de är för grova.
Här är en länk till Gustaves hemsida som har exakt dessa kablarna på sin m3 e30: http://www.e30m3performance.com/inst |
||||||||
|
Re:
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||||
|
Re:
- borta - (orsaken till att det blev kvadruppelpost var att jag fick samma felmeddelande som Håkan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php )
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||||
|
Re:
Gott! Släng ett pm till mig med dina uppgifter så gör jag en inköpslista
|
||||||||
|
Re:
Hoppsan, det var saftigt! Det får man en sats med Nology för! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
|
Re:
Jupp, blev också förvånad. Är de väldigt speciella på något sätt? |
||||||||
|
Re:
Nej, inte alls! Tändspolarna sitter direkt bakom motorn och hattarna är varken långa eller speciella på något sätt! Det är 10st förstås...
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
|
Re:
När jag pratade med en av deras säljare så var det inga problem att få vilken längd man ville, de gör dem när beställningen på dem kommer in. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
Jag är också intresserad, vad får jag betala för 4578 (UK artnr)? Lancia Delta integrale Evo1 1992, med 5 kablar tillskillnad från Stratos integrale.
En fråga som kanske redan besvarats men, sitter tätningen runt tändstiftsbrunnen på kabeln i detta set? Tack / Hej / Tobbe _________________ Torbjörn Holst Den gula bytt mot en låg röd.. |
||||||||
|
Re:
966,- På M3 E30 ,som jag tror ser ungefär likadan ut, blir det inga tätningar alls mot kåpan så länge man kör med KV85 kablarna. Magnecor menar på att de flesta original tändhattar inte klarar grovleken på KV85 kabeln. Jag har lagt in en länk i ett tidigare inlägg som visar bild på hur det ser ut på m3 e30. Mvh Tobbe |
||||||||
![]() |
SÄLJES
S: Magnecor tändkablar
|
18066 besök totalt |

