| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Getrag/BMW "shortshift" växelspak+knopp
|
2077 besök totalt |
|
Är ute efter en "shortshift" växelspak med passande knopp till en Getrag 262cr, kommer ursprungligen från en BMW. Känner redan till att jag kan använda en Z3 spak, vill bara först kolla om det är någon av er här som har något liggande... Edit: Glömde säga att jag endast är intresserad av "rätt" knopp, i det här fallet är det märkningen som är det viktiga, det skall vara "dogleg-märkningen" som hör ihop med 262cr lådan Ta i första hand kontakt via PM eller genom att skriva här i tråden, så fortsätter vi därifrån..... Mvh Mikael _________________ Mikael Persson |
||||
|
_________________ Håkan Persson |
||||
|
Re:
Jupp, fast hela knoppen, inte bara emblemet.... (ska kolla runt lite på sidan du rekomenderade) _________________ Mikael Persson |
||||
|
Re:
själva emblemet köper man hos bmw för någon tia och monterar på vilken bmw kvnopp som helst. Varför inte göra en egen stålspak istället? _________________ Pelle Persson |
||||
|
Re:
Tanken finns där, men inte verktygen, det är problemet. Får jag inte tag på en vettig spak snart så kommer jag nog försöka "hyra" grannens svarv några timmar en helgdag... _________________ Mikael Persson |
||||
|
E36 M3 spak ger lite short-shift och Z3M spak ger mycket short-shift. Bägge är bolt-on på E30 (har själv provat!). De kostar ca 450kr på BMW. Handlade en av varje förra veckan...
_________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2077 besök totalt |