| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Burfråga
|
1286 besök totalt |
|
Burfråga
Har en liten fundering angående mitt kommande burbygge. Tänkte göra en infästning för ett stag från bakaxeln i buren. Så här:
Nu är ju frågan om man får göra så. Bilen på bilden gick modsport fram till -97, det var ju ok då. Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Du får ju svetsa buren i karossen....där den ligger emot.
om du bygger fästet mer som en del av golvet...så ska det vara ok. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Saxat ur SBF TR5.8:
NATIONELL BESTÄMMELSE SBF har beslutat att införa skärpta minimikrav för skyddsburar. Dessa minimikrav är OBLIGATORISKA FÖR SAMTLIGA NATIONELLA BILAR i Rally Racing och Rallycross från och med 2003-01-01, om inte annat anges i respektive klassregler. Undantag gäller för klasserna Grupp E, Volvo original samt Klassiska Rallybilar. ... Det nedre tvärgående röret i huvudbågen ska skruvas eller svetsas fast i bilens golv eller kardantunnel. I första hand ska detta rör vara ett rakt rör mellan huvudbågens båda ben om denna montering inte är möjlig får röret vara tvådelat och monteras i vinkel snett bakåt eller framåt. ... Det står ju inte hur röret skall svetsas fast i golvet... /Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Re:
Nu har jag läst hela TR5.8 en gång till. Och jag hittar inget om att buren måste ligga an, för att man ska få svetsa den mot karossen. Det enda som står angående svetsning mot karossen är detta: Det nedre tvärgående röret i huvudbågen ska skruvas eller svetsas fast i bilens golv eller kardantunnel. I första hand ska detta rör vara ett rakt rör mellan huvudbågens båda ben om denna montering inte är möjlig får röret vara tvådelat och monteras i vinkel snett bakåt eller framåt. Nåja, får väl kontakta min lokala besiktningsman, och höra vad han tycker. Någon som var man hittar kontaktuppgifter till dessa? Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Kolla på WWW.SBF.SE
klicka på kontakter,skrolla ner till regbesiktare och välj där. _________________ Per Gustavsson #95 BMW E36 1:A serien SSK Klass3a 2012 2:A serien SSK Klass3a 2013 1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014 2:A Modsport 1 2018 |
||
|
Re:
Tackar! Bra att det var bilder, då kan man välja nån som ser snäll ut...
/Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Re:
Tror tyvärr inte att det funkar så. Det finns dom som hävdar att jag ser snäll ut, men i själva verket är jag en riktig skitstövel!
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
|
Re:
och jag ser inte alls snäll ut....men alla vet att jag är JÄTTE snäll...
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Burfråga
|
1286 besök totalt |