| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Wankel racing "20B" Rx7
|
2 besök senaste veckan (5789 totalt) |
|
Trevligt med wanklar!!!!! När jag sist letade bil, var jag och tittade på en vit RX-7 Turbo2 -89 med ca 9000mil på mätaren. Men sen blev det till slut BMW.
Jag såg nåt klipp med en dragracebil med 4rotorers motor i. Finns det en sån motor orginal eller är det nått hemmabygge? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re:
Finns väl 4rotorkitt att köpa hörde ja nånstans? Sen finns ju 26b som satt i 787b som mazda vann lemans med 91. Finns det inte nån som tryckt ner två 13b i en rx7'a också? Härligt ljud iaf.. _________________ Emil Jönsson |
||||
|
Re:
JC Cosmo, och nej de har just som tråden heter en 3-skivig wankel vid namn 20b! |
||||
|
Re:
OT: Den råkar väl inte vara till salu fortfarande/igen? Precis vad jag letar efter.
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||||
|
Re:
okej, inte många rätt där
_________________ Pet ter Uhlin |
||||
|
Re:
Hej! Nej det tror jag inte... Jag hittade den på nätet sommaren 2005..... Den var jättefin med bara en ägare plus säljaren osv (om jag inte minns fel). De enda felen på bilen var lite matt lack och att en spridare hade hängt sig, eller inte tätade riktigt. Jag var jättesugen på bilen tills jag satte mig i den och provkörde. Den hade jätte "80-tals äckelplastig" inredning och så kändes den klumpig på vägen och inte speciellt vass trots att det ska vara ca 200hk. Jag är dock fortfarande väldigt intresserad av dessa bilar. Men skulle jag köpa en så får det nog bli RX-7 93 och framåt eller RX-8 kanske. ELLER den där gamla R100 eller vad det hette? Jag såg ett par sådana i Asien när jag var där på semester. Snacka om att man blev sugen på att ta hem ett par bilar därifrån. Jag såg även ett par lika gamla BMW 3-serier.. Den stora skillnaden var att de inte hade någon rost!!!
Sorry för offtopicen! Jag läste på nätet om de där fyrskivliga wanklarna! Himla coolt alltså! Skulle vara kul att stoppa ner en sån i nån liten lätt bil Kanske en gammal Opel kadett eller ford eskort markII eller nått.
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Wankel racing "20B" Rx7
|
2 besök senaste veckan (5789 totalt) |