Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
F1 Nyheter: Wilson till Jaguar
914 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Japp då blev Antonio Pizzonia kickad!! Han har inte visat sig vara så bra så Jaguar kickar honom och tar över Justin Wilson från Minardi.

Vem ska då ta hans plats i Minardi????

Jo en dansk!!!

Köpenhamnaren Nicolas Kiesa, 25, ska köra för Minardi. Han har hittils kört F3000 för stallet "Den Bla Avis". Det var väl han som vann i Monaco efter Björns lilla fadäs?

Kunde inte Björn fått chansen???

Team Swedish Racing Mates
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Ville han ha den?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Nja, det förstås, men Minardi är en bra språngbräda in till de större teamen. Alonso (2001), Webber och nu Wilson har ju haft Minardi som språngbräda...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Wedda
Sandviken
Här sen Jul 2003

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Frågan är ju om Wirdheim har tillräckligt med sponsor-pengar med sig för att köra för Minardi. Kiesa har tydligen stort penga-stöd av den danska Peugeot-importören.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Jaha, Wilson är ju lite favorit hos mej. Till skillnad mot dom andra är han ju normallång (det här har jag ju tjatat om förut). Ska Ford (vägrar kalla det för Jaguar) bygga om bilen, eller får han klämma sej ner ändå?

JohanR

Malmby
Här sen Dec 2002

Jag tror inte att Wirdhem vill ha den. Han som är uppvaktad av fyra fem F1 stall siktar nog högre. Han vill nog köra klart säsongen och slå poäng rekordet. Det borde borga för ett fint F1 kontrakt. Dansken ligger ju en bit längre ned i F3000 tabellen och kanske ser detta som sin chans att få köra F1. Sedan har ju Björn sagt, i intervjuer, att han inte kan hosta upp de stora sponsor summorna.

Jag hoppas på en Toyota styrning. Eller varför inte ta över efter Coulthard i Maclaren...

Westfield SE
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

JohanR skrev:
Jaha, Wilson är ju lite favorit hos mej. Till skillnad mot dom andra är han ju normallång (det här har jag ju tjatat om förut). Ska Ford (vägrar kalla det för Jaguar) bygga om bilen, eller får han klämma sej ner ändå?

JohanR

Är det inte Firman i Jordan som är lång? Lätt att känna igen bilen eftersom han sticker upp fyra-fem meter ur sittbrunnen.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Jag vet inte alls hur lång Firman är, men Wilson är lång och ståtlig, det vet jag. Minardi har byggt bilen speciellt för honom. Tydligen har McLaren en speciell bil åt testförare Wurst också.

JohanR

914 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande