| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på luftfiler
|
1343 besök totalt |
|
Tips på luftfiler
Hejsan Skulle vilja ha förslag på "sport" luftfilter som är smala å långa Max bredd på 100-120mm. rektangulära eller runda spelar ingen roll. Helst med en anslutnings area på 80-90mm för rundafiltret isf. konfilter funkar inte. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Jag har kollat igenom de kataloger som jag har, Green Cotton, Pipercross, KN och ITG, och jag hittar inga universal panelfilter. Bästa är väl egentligen och åka till Biltema och leta efter ett med lämplig storlek.
Prata med Henrik om du kan få loss ett filter till DTM boxen, det borde vara det bästa rent storleksmässigt för dig, med tanke på den placeringen som vi kikade på _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Kolla här http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=07&ktlg_lang=1. Går att söka på dimensioner vilket är väldigt smidigt om man har begränsade utrymmen. Leta rätt på filtret du vill ha och skriv upp art.numret. Sen är det bara att knata ner till Mekonomen eller motsv. Och beställa filtret.
mvh Jonathan |
||||
|
Re:
Inte riktigt rätt. Ja har ingen låda att stoppa filtret... den skall monteras framför kylarn. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Nej det har inte jag heller, men titta det går ändå!
|
||||
|
Re: Tips på luftfiler
Saab 9000 har väl ett långt och fint rör med ett runt insatsfilter i, kolla upp ett litet tips. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Röret är faktiskt en vanlig 90grader 75mm avloppsböj. Kostar runt 45kr.
|
||||
|
Re:
och då kan man fortsätta med avloppsrör in i motorrummet också, blir skit-tätt(bokstavligen) och väger som plast _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
Re:
Hi hi, har hittat värdens bästa lösning på problemet nu ikväll! Var runt på stans "styling" butiker å hittade ett filter till Renault Clio Sport som hadde de fina måtten 251x95 (hålet 90mm) å som är runt!
Bästa med detta är att de går att trycka i hop så att det blir ovalt, altså bara 70mm brett! perfekt att klämma in mellan kylarn å grillen Bilder kommer i biltråden. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips på luftfiler
|
1343 besök totalt |