Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K:GT3 Skalstolar passande 996
1, 2   >>
6755 besök totalt
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare

I svart skinn kompletta med skenor HÖ-VÄ , alt enbart höger då jag e.v fått tag på en vänsterstol , stolarna ska vara i bra skick.

Mvh
Robert
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Re: K:GT3 Skalstolar passande 996

tretjufemman skrev:
I svart skinn kompletta med skenor HÖ-VÄ , alt enbart höger då jag e.v fått tag på en vänsterstol , stolarna ska vara i bra skick.

Mvh
Robert

Tjenare Robban.

Hur mycket kan du tänka dig att betala för 2 st helt nya i läder med kolfiberbakdel?

/Edvard

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Tjänare Edvard , har skickat pm...

//Robban
Citera
Daniel_79

Här sen Nov 2003

Intresserad!!! vad är det för pris`?

Mvh

Fagersta
Här sen Nov 2005

Hej igen.

Det är inte Porsche original utan eftermarknads i mycket hög kvalité.

Jag ska beställa en uppsättning åt mig och kan ev ta med extra uppsättningar om någon är intresserad.

Går att få med Porschelogga.

Som sagt, äkta läder samt äkta kolfiberbakdel.

Pris: ~5000 kr/st inkl frakt.

Citera
Daniel_79

Här sen Nov 2003

Var beställer du dom ifrån?

hemsida?

Mvh

Fagersta
Här sen Nov 2005

Re:

Dessa kommer inte från Kina. Mer säger jag inte förutom att jag köper de direkt från tillverkaren utan några mellanhänder.

Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Raderade och redigerade inlägg som inte riktigt nådde upp till rejsa:s standard

Anders Bisting
Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Edvard Pm:at dig igen

/Robban
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Hej igen.

Jag har fått ganska många PM ang dessa stolar.

Då jag befinner mig i Belgien på tjänsteärende så kan jag inte komma med mer info förräns jag kommer hem om 5 dagar.

Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Min kollega har pratat med fabriken idag och vi får endast loss stolar till oss till att börja med.

Därför har vi beslutat att vi beställer hem våra uppsättningar, kollar kvalitén, mäter upp etc och gör en ny beställning om ca 1 månad om vi når upp till min antalet.

Jag återkommer med info när jag vet mer.

/Edvard

Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
oki Edvard får väl hålla mig ettag till då....

//Robban
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003

ruskigt billigt thumbs up

Här sen Feb 2003

FÖr er som bryr er om säkerheten och så, skippa dessa stolar...Ni som bara bryr er om look kan ju handla dom,Är kina kopior och säljs på ebay....är som Xpower grenrör ni som vet vad det är för grejer...

Här är ett par äkta tex http://www.blocket.se/vi/10622366.htm?ca=23_11_s dessa är orginal hjorda av recaro och en helt annan kvalitet, som vanligt får man vad man betalar för....

Har inget med annosen att göra utan bara ett vämenings ord för dom som tänker på dessa FEJK stolar

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Edvard skrev ju ovan att dessa stolar inte kommer från Kina.
Det har redan varit en diskussion ang detta som har raderats av olika orsaker...

Men man bör absolut tänka efter både en och två gånger innan man köper kopior av säkerhetsdetaljer som tex bälten och stolar.
Sådana kopior har troligen inte testats i hållf.labb och krocktester, vilket är nödvändigt vid normalt godkännande.
Inte kul om tex fästena skulle lossna från kolfibern vid en krock bakifrån... thumbs down

Men som sagt, jag vet ju inget om kvaliten på just dessa stolar.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Dessa kanske inte är Kina stolar då, men dom kanske kommer från thailand..

Som alltid är det skillnad på en stol som kostar 15-20k styck mot en som kostar 5k...Äkta porsche är som sagt gjorda av recaro och dom flesta här inne vet att det är bland det bästa man kan ha i stols väg...om det nu vore krock testade stolar men untan fia märkning så vore det ju ett alternativ men dessa kopior är nått som bara tagits fram för att se bra ut..Då gt3 stolarna är den mest popis stolen där ute..

Detta har diskuterats i spaltmeter på forum runt om i värden och folk kommer alltid fram till samma sak, att man får vad man betalar för, dessa kopior är väldig sladdriga och mjuka oftast också

bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Hej igen.

Precis som supramannen skriver så ska nog inte dessa jämföras med originalstolar. Men man ska nog inte dissa dessa direkt utan att ha sett / provat / kännt först. Finns otroligt många olika tillverkare av stolar och att ge alla samma betyg är inte helt rätt.

5000 kr/st är inköpspris, kanske blir dessa lite dyrare med. Men normalt skulle nog dessa ligga på 10k+ i en butik.

Till skillnad från många andra som säljer prylar så letar jag efter bra stolar till min Porsche och det ligger i mitt eget intresse att jag får bra grejjer. När jag fått hem dessa, så får vem som vill komma hit och prova / titta / känna etc och avgöra om de vill köpa en uppsättning.

Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Allvarligt talat.
Nivån på inläggen är åter tillbaka på en nivå under rejsas tillåtna.

om säljaren säger att det INTE är stolar från Kina, så måste vi väl lita på honom.
Dessutom är alla saker från Kina inte skräp. Man får det man betalar för. Tro mig jag känner företagskonsulter som bor i Kina.

Låt stolarna komma hem och sen kan var och en av de intresserade skapa sig en uppfattning.

Anders Bisting
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Lite uppdaterad info:

Fraktkostnaden gällde tydligen inte flyg så vi blir tvugna att hem dessa med båt. Därför kommer vi inte att ta hem några provex för allmän beskådan. Det blir lite av en 'chansning', men fabriken är riktigt stor och verkar väldigt seriösa och professionella.

- Färg: svart men går att få i Brunt/ Grått / Blått / Rött (tillägg 500 kr/st)
- Universalfästen ingår (se nedan)
- Det går att välja varfri färg på sömmen
- Kolfiber eller kevlar bakdel (kevlar 1000 kr dyrare/st)
- Stolarna är i skinn

Vi jobbar med att lösa logotypefrågan. Om det blir logga, så blir det som Porsche har, dvs inprintat (intryckt) i skinnet.

Pris: 6000 kr/st inkl tull och moms samt frakt till Sverige. Säljes privat men momsen går att få avdragsgill vid köp via företag.

Säljes utan några garantier etc då det är privat. 50 % förskottsbetalning. Resterande vid leverans.

Jag tolkar mailsvaret nedan på ett annat sätt än min kompanjon och vi måste får ett förtydligande /klargörande innan vi kör igång och tar emot beställningar.

-----
*The Universal Seat Sliders are included in the above quote (Side Mount also included for Bucket Seats).

For the GTR seats, we currently providing them in Real Carbon structure with Genuine leather finish as in our high-end product. Most of our customers sell this model in carbon fiber with leather finish for Porsche / BMW / Audi drivers for upgrade. And for the color availability on leather there are mainly 5 colors as in Black / Brown / Grey / Blue and Red
-----

Återkommer med mer info inom kort.

Vid intresse, PM:a mig ist för att anmäla intresse i tråden. Troligtvis kommer en ny säljtråd upp när allt är klart.

Mvh Edvard

Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Hej igen.

Jag har lagt ut en ny annons nu iaf:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34559

Citera
tretjufemman
Stockholm
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Uppar , vill ha äkta GT3 skalstolar o Edvard har lagt ut sina stolar i en egen annons.

Mvh
Citera
SÄLJES
1, 2   >>
6755 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande