| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Intressefråga: Vill du ha en mekplats i södra Stockholm?
|
6 besök senaste veckan (6255 totalt) |
|
Jag funderar på att administrera ihop en förening vars syfte är att tillhandahålla mekplatser till intresserade och trevliga människor i södra Stockholm. Dock behöver jag fylla de platser som finns och tänkte därför höra om intresse fanns. Tanken är att fixa en lokal kring Hägersten och sätta upp bås motsvarande ungefär tre parkeringsplatsers storlek. Priset är beräknat runt 1000-1500 kr/mån. Tanken är även att det skall vara mekplatser och inte några uppställningsplatser. Vänligen maila mig med kontaktinformation om ni är SERIÖST intresserade av en sån plats så kan jag sammanställa en lista med intresserade. Betrakta vänligen anmälan som bindande även om den naturligtvis inte är det, för om hälften hoppar av när man kommer till skott är det ju kört. Daniel Lundquist dlt@dobase.com _________________ Daniel Lundquist |
||
|
Hittade denna tråden efter jag skickade iväg PM'et.
Det skulle absolut vara intressant! Skriv upp två platser åt mig. Återkommer senare om jag har fler kompisar intresserade. Skickar ett mail också. Björn: Har du kvar E30in? _________________ Peter Öberg Volkswagen Baywindow wankel awd projekt Volkswagen Passat coupe -73 Audi A3 2.0t quattro Diverse choppers |
||
|
Jag är intresserad men behöver enbart halva utrymmet (dvs drygt en parkeringsplats är helt ok för mig), och kan givetvis tänka mig halva priset
Har ju bara en liten bil och så mkt mek blir det inte, men lite, ibland. Jag är trevlig
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
då kanske man skulle kunna delar en yta med dig "westfield"? för mig skulle det ju räcker med 1,5-2 platser.jag gör inte så stora saker heller men om då vill jag kunna skruver ordentlig och inte har det som i min garage just nu där alla titta konstig när jag skruver i min egen bur.
_________________ Philipp Klement |
||
|
Re:
Alldeles utmärkt för min del! dlt: Skriv upp en delad plats för mig och Fuchs
PS. du har mail dlt. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
oj så fort det plötsligen gick
men jag vet ju inget om garaget än! finns det tvätthal,ström (borde ju vara självklart),är det varm eller kallgarage osv osv...vad skulle priset bli i slutändan? du skrev att det var 1000-1500kr och finns det ngr kort? tack och hej leverpastej _________________ Philipp Klement |
||
|
kan vara intressant för mig med.. har ett par polare som då skulle eventuellt hoppa på..
men jag skulle oxo vara intresserad av att få svar på samma frågor som ovanstående inlägg.. dessutom undrar jag vilken säkerhet som finns/kommer finnas... Vill ju inte ligister och tjuvar tar sig in
mvh _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||
|
Lokalen är ju inte klar ännu, som jag skrev tidigare så är detta en intresseanmälan. Dock så kommer det naturligtvis inte vara ett kallgarage utan väggar och tak.
Målsättningen är att det skall vara varmgarage med låst port, vatten och el - dvs tvättplatser skall finnas. Vad gäller inbrottslarm är det väl en fråga som gruppen som skaffar platser får komma överens om. Finns intresse så är det klart att det skall finnas. En fråga som jag tror handlar mest om tur är väl om det skulle finnas toalett, i övrigt skall nog allt gå att ordna. _________________ Daniel Lundquist |
||
|
Toppen, vi väntar med spänning!
En sak som kan vara bra är att tänka på hur man ska sätta upp det ekonomiskt för att skydda den som står för avtalet - beror ju på hyresvärd om de accepterar en ideell förening eller inte (ideella föreningar har ju förmånen att styrelsen är personligt ansvarig för vad som händer i klubben, men inte betalningsansvariga för åtaganden som klubben tagit åt sig, kan inte klubben betala går den i konkurs och där stannar det hela). Givetvis kräver man av garagemedlemmar kanske ett kvartals förskottsbetalning samt ett kvartal "deposit" förslagsvis. Jag skulle själv inte ha några problem att betala på det sättet i förväg och löser en hel del oro för den som arrangerar kan jag tänka mig _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
ok..
låter helt klart intressant.. men för att klargöra en sak bara.. är det 1000-1500:- per bås, dvs för 3 bilar.. eller är det 1000-1500:- per bil, dvs 3x1000-1500:- per bås?? vart i hägersten är det tänkt att det ska ligga undefär då?? mvh _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||
|
Westfield: Nåt i den stilen hade jag tänkt mig. Man måste ju ha en seriös inställning till ekonomin på nåt vis och jag har själv ingen lust att stå för ett kontrakt på en kvarts mille per år. :-)
Xelerator: om du tänkt att placera tre bilar på tre parkeringsrutor är du nog ute efter nåt annat. Du kommer ju inte ha plats för en mutter kring bilarna ens och som sagt är detta ett projekt där folk skall mecka och inte parkera sina bilar. / dlt _________________ Daniel Lundquist |
||
|
nej..
tanken var att ställa 2 bilar där eventuellt... då borde man ha plats tycker man, eller?? för det är meckning vi e ute efter o inte uppställning ..
det var mest priset ja var ute efter, ifall det var 1000-1500:- per bås eller inte... _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||
|
per bås... men det som är grejen är att det inte ska bli utnyttjat så folk kommer 2-3st per bås och använder det som parkering, för det ska bli ett meckgarage, visst man behöver ju inte bygga värstingprojekt, men det ska vara mer meck än oljeservice och byta däck...
iaf så förstod jag dlt så.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
jo visst.. de förstår jag..
ang min bil så e de turbokonvertering av motorn som snart e klar, väghållningen och bromsar ska fixas med allt vad det innebär, bur ska i etc etc.. det mesta är redan inköpt i väntan på ombyggnad... dvs ett ganska seriöst projekt, men det kommer ta tid då ja studerar på högskola.. det är iaf inte någon bil som bara ställs i ett hörn o ska se snygg ut... polaren bygger liknande grejer på en annan bilmodell, fast han siktar på o bygga den till banbil.. seriöst det me... mao är det inte garageuppställningsplats man e ute efter, det har jag redan... för övrigt tycker jag att 2 bilar per bås inte borde bli några problem, finns ju redan folk här som ska gå ihop 2 ju.. _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||
![]() |
SÄLJES
|
6 besök senaste veckan (6255 totalt) |