Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8141 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Som Fader till detta poll så ger jag min välsignelse att klassa in Sevenbilar som "ett riktigt raceåk", detta förstås förutsatt att bilen går igenom bilbesiktningen enbart p.g.a att besiktningsmannen inte kan skilja en 1,6l motor från en 2.0:a =). Bur/Båge och sidepipes är också krav(samt tävlingar på bana, t.ex. roadsport) PS. Alla Alfafantaster. Om ni undrar så finns Alfa medvetet inte med bland valen. Hade jag haft det hade ni bara gjort allt för att få Magnus att bli Alfatisi (eller vad det heter). Nu har jag kompromissat så det finns ett Ferrarival (Skall man släppa Knödelkokarbanden krävs det MYCKET BRA ARGUMENT=) .DS _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
Jag röstade på räseråka
![]()
![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
Det beror ju på om det ska vara en eller flera bilar i garaget. Ska man ha en Porsche som enda bil måste den ju ha fler än 2 säten, då blir det en Cayenne. ![]() Den är nog ingen hit i konbanan. ![]() |
Buäääh ![]() okey då, inte för att den här går speciellt fort. Köp den här bilen, njut av livet och fortsätt åka med golfen. Köp en sabb 9000 eller nått för vinteråkat/bruksbil http://www.mobile.de/SIDaNCrB2fjYn4wTrOW.kjRiw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1058870769A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B21g-t-vMkMOSm_xso~BSRA5D8600DDinODDINOA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111122131152&top=12& _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Klart att grabben skall ha en Porsche! om jag inte har helt fel har Magnus tidigare uttryckt en svaghet för äldre 911. Men köp en bruksbil för en billig peng också. Lycka till Magnus!!
![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
PS. Alla Alfafantaster. Om ni undrar så finns Alfa medvetet inte med bland valen. Hade jag haft det hade ni bara gjort allt för att få Magnus att bli Alfatisi (eller vad det heter). Nu har jag kompromissat så det finns ett Ferrarival (Skall man släppa Knödelkokarbanden krävs det MYCKET BRA ARGUMENT=)
.DS[/quote] Själv kallar jag mig Alfanist. Det har nog något att göra med att jag INTE håller Alfa heligt. Tvärt om ber jag den fara åt... med jämna mellanrum. Men det ÄR en racerbil och den är till salu ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Jag tycker inte att det finns några Alfor som passar Magnus ändå, Bakhjulsdrivet skall det ju vara och nån 75:a lär han ju knappast köpa som familjeåk... ![]() Sen har jag ju iof tillräcklig distans till märket för att erkänna bristerna också så jag kanske inte klassas som Alfista? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
Beror ju givetvis på budget, utrymmers/bruks-bils krav man har.
Några givna val i min syn: Porsche 996 GT3 Clubsport (kanske för dyr, vem vet) BMW E46 M3 (kanske mest uppenbara valet, vem vet) Lotus Elise (kanske magnus är för lång?, vem vet) BMW M3 E30 EVo (kanske "oldtimer", vem vet) Porsche 944 Turbo S (kanske Puppan utmanare, vem vet) Toyota Supra MK4 TT (kanske vill vara effektkung, vem vet) Men som sagt, allt är ju beroende på var man har för budget och krav. _________________ Mathias Lövdblad |
Jag och min vapenbroder Johan har kommit på att en "bra bruksbil" + en Roadsportbil är vad MT behöver!
Jag sa instinktivt E36 touring, men hejdade mig sedan med viss hjälp från Johan... ![]() ![]() 855:a med släp och en valfri "Leksak" uppepå... Men det ska vara ngt du kan ta ut på en "Kul tur", köra slalom och åka RIKTIG racing med! ![]() ![]() ![]() Räcker pengarna så hade en Z3 coupe varit klockrent i min värld (om den ska klassa in i Roadsport, annars är det ju M3E30 som gäller.) En Alfa, gammal 911 eller ngt engelskt skulle oxå kunna falla i smaken... Jag säger: Gammal 911! Roligt lär du ha iaf. ![]() ![]() |
Är medveten om att den är hyfsat kompetent för att vara en jeep. Menar bara att den kanske skulle ge ett aningen klumpigt intryck bland konerna jämfört med 2-sitsiga porschar. ![]() >>> Magnus, ska du byta? Vad lutar det åt för nytt/nya fordon? ![]() Edit: Stavar fortare än rätt ibland. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8141 besök totalt |