| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gamla bilder från Svensk racing.
|
3853 besök totalt |
|
|
||
|
Re:
Jag tror du är för ung för att något minne av honom.
En rolig sak som sonen berättade var, att när pappan åkte till tävlingarna i BMW 700:an så hade dom tävlingsmotorn liggande i baksätet. Och när dom kom fram till tävlingsbanan så bytte dom motor, och så när tävlingen var slut så var det bara att skifta motor igen, för att åka hem.
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
|
Jo jag är nog för ung.
Men jag har en far som varit lite involverad. Både i Rally , rallycross och isracingen. Har några bilder på en ung mig( i barnvagn) på olika tävlingar
Har något svagt minne av någon koppling till namnet??? Kul att läsa lite och kolla gamla bilder. Man minns en del bilar och några namn. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
Härliga bilder Lennart
Som tur är är jag tillräckligt gammal för att minnas honom. Även om jag vid något tillfälle blandade ihop honom med "proffesorn" Lundström
Isracingbilen där Vauxhall Viva GT:n ligger först är härlig, undar om det är Pelle Tjärneld eller Raine Johansson som sitter bakom ratten? (Raine f.ö. pappa till Mercaåkande tobias i STCC) bilden på Burström i 700:an före Saab Soprten är väl bara ett fotomontage
edit: lade till några bokstäver för ökad läsbarhet... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Hei Lennart,
Jeg ser du sitter på en del photos i fra gamle dager. Du har vel noen photos av LEnnart Lystad eller Claes Rothstein i Koja på tidlig 70-tallet? Jeg har renoverad Lystad & Rothsteins gamla Cooper S og er på jakt etter lite historie bak bilen. Lystad kjorte mye på isen i slutten av 60-tallet begynnelsen av 70-tallet. Han blev bl.a 2:a i IS-SM 1970 med denna bilen. Kun slått av Pick Troberg. om du skulle sitte på noen gamle bilder så skulle jeg være veldig tacksam for en kopi eller scanning. _________________ -- Mvh, Edwin Solheim, Norge |
||
![]() |
Bilder o videos
Gamla bilder från Svensk racing.
|
3853 besök totalt |