Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1221 besök totalt |
intryck av GC. prylar efter första banbesöket.
Har varit i Bohuslän med familjen och fick ok att åka till Sviestad under söndagen. ( tack sambo Charlotta ![]() Rejsakändisar som var lika trevliga irl som på forumet. Nåväl. Efter några lugna varv i familjekörningen med Christian som bisittare, skrikande, höger, vänster, snabb vänster, brrooommmmmms. (överdrivet) Så blev det bankörning. Många varv blev det. Nästa familjekörning så knölade Micke (BTG) in sig i bilen och hans uppträdande var likadant som Cristians. (Synd att ni inte fick smaka på fullt fläsk, vi tar det sen.) Bilen är en helt annan nu. Fast i hullet och mycket snällare än orginal. Förut så understyrde bilen som f*n, och mötte man med gasen så kom rumpan efter ett tag och det ganska fort. Nu är gränsen mellan under/överstyrning mycket mindre och bilen uppträder mer konsekvent. Den balanserar mycket bättre nu och jag känner mig tryggare på banan. Den styr in som aldrig förr och utgången ur kurvorna är ganska odramatisk. Detta med en setup från några snubbar i staterna som jag tvivlade på. Kommer börja pilla på prylarna så småning om, men nu ska jag lära att känna igen mig i den "nya bilen" Tack till BMWSC för en fin dag. Näst på önskelistan är lättare fälgar o andra bromsar. Har någon kontakt med AP-Racing? _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Bromsarna blev lite varma på sviesta, pedalen mjuknade med tiden och
bromssträckan blev längre o längre. Så upplevde jag det iaf. Banan ska vara ganska tuff mot bromsarna hörde jag. Kanske inte är ett problem egentligen. _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Vad hade du för belägg och vilken vätska? |
||
Du bromsar för mkt! ![]() Allvarligt talat, om inte det funkar så är det väl dags för ett byte då. Har dock för mig att AP-bromsarna saknar gummibälg, om det stämmer är de inte så lyckade på en bil som körs till vardags, speciellt inte om den körs på vintern. Annars är de väl i samma klass som Movit och Brembo. |
||
Det finns AP bromsar med dammskydd runt kolvarna. Annars går det bra att köra utan dammskydd om man tar isär och rengör med jämna mellanrum.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1221 besök totalt |