Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW E46 320
656 besök totalt
Viktor_L

Här sen Feb 2003

Trådstartare
BMW E46 320

Hej alla rejsers

Har funderat lite på en dylik bil, kommer att använda den som "bruksbil" i så fall.

Är sugen på att köpa till M paketet, tycker att den ser grymt bra ut med detta på. Dock så undrar jag om BMW har moddat dämpare och fjädrar i detta kittet??

Finns det sportsystem att köpa till från BMW??

Någon som har kört en dylik bil och kan komma med lite info, all sådan tas emot tacksamt

Mvh

Viktor
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Re: BMW E46 320

Viktor_L skrev:
Hej alla rejsers

Har funderat lite på en dylik bil, kommer att använda den som "bruksbil" i så fall.

Är sugen på att köpa till M paketet, tycker att den ser grymt bra ut med detta på. Dock så undrar jag om BMW har moddat dämpare och fjädrar i detta kittet??

Finns det sportsystem att köpa till från BMW??

Någon som har kört en dylik bil och kan komma med lite info, all sådan tas emot tacksamt

Mvh

Viktor

Nu är jag inte helt säker på vad som gäller för just den modellen men tidigare har det varit så här att det finns ett M aerodynamik paket dvs kaross delarna, sen finns m-chassie som tillval, går säkert köpa i kombination.
Tror inte bmw har något sportsystem.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

E46 är en underbar bil! (Haft en i två år och 6000mil)
170 hks motorn är mycket god. (Även om jag har begränsad erfarenhet av just den)

om du avser den M-kittade bil som BMW just nu markandsför så vill jag minnas att den har BMW originalsportchassie. Med det blir bilen riktigt god! (Helt orig. är den för mjuk enl. mitt tycke) Vill du åka bana är den dock orig-sportcahssiet för mjukt (återigen enl. min uppfatting ) då måste det till ett special ex.vis Koni. (Med sådana blir bilen en dräpare! )

Mvh /Micke

P.S.
Säg till om du vill ha mer specifika E46-tips!
D.S.

BMW E46 320
656 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande