| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: c20xe samt getrag r25, r25/r28 eller 230, avgasfläns xe
|
3712 besök totalt |
|
Eftersom alla tjatar så .
Söker en c20xe-motor komplett med boxar, härva etc och en passande rwd-låda, dvs en r25, en r25/28 eller en 230. Helst med wirekoppling och wirehastighetsmätare. Även saker som och-tråg med "bulan" bak är intressant (som på manta/ascona-motorer). Motor ska hellst finnas är stockholmstrakten. Låda i närheten av stockholm eller linköping eller på vägen mellan dessa städer. Har inte så brottom med det hela. c20xe kommer från kadett GSI 16v och lite andra 16v-oplar. r25 kommer från omega 2.0 bla. Getrag 230 kommer från rekord 1.8 och skulle jag tro. Även en avgasfläns i svartstål till c20xe behövs för att bygga nytt grenrör. Har nu en r25:a, men saknar spakställ, skulle behöva skälva spaken, kulan och det som håller i kulan från något spakställ att bygga ett nytt av (orginal r25-ställ lär ju knappast passa i tunneln endå). Kan vara från typ vilken låda som hellst egentligen, dock helst Opel då jag har en knopp som jag gärna vill ha (hemsvarvad i mahogny). Saknar även back-givaren och en hel kopplingsarmsgummibälg. _________________ Markus Ålind |
||||
|
Jag har ett tråg du kan använda till c20xe i plåt, modifierat Manta-tråg. 11cm djupt. Pris? ja...bra fråga. Nånting
Har även windage-tray med den vulkade gummipackningen samt kortad pickup.
Finns att hämta i Stockholm . Har är bild (med fel trågpackning som läckte!):
Inga skvalp-problem, trots uppmätta 1.35g sidledes acc och 1.2g broms. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Låter som det skulle passa sig fin-fint.
Kortad pickupp och windage-tray (skrapplåt eller vad det blir spå svenska?) är också intressant. Ser också att jag skrivit fel i annonsen, bulan bak så klart, men det har ju ditt tråg. Pris, tja, drar till med 400:- för alltihop. Vi kan ta den diskussionen via pm kanske, men jag är helt klart intresserad. Kan ordna upphämtning i Stockholm, inga problem. Över 1.35G sidledes med kadetten blir nog svårt med mindre än att bli rammad av en långtradare .
_________________ Markus Ålind |
||||
|
Re:
Trevligt. Klart det är ett bra hem . Tidsplanen är just nu obråttom, jag kommer inte att vara på samma ort som bilen på kanske en månad. Erik kan nog hämta grejerna skulle jag tro.
Helt ot, om jag inte missminner mig helt har du kört rc-dragracing på lövsta för ett antal år sen? Jag körde en blå-lila funnycar (och en gul top fuel tidigare) i elklassen där ett par år... _________________ Markus Ålind |
||||
|
Re:
Vem är Erik? Jag har sakerna i ett mekgarage hos Dude...och reser bort varje vecka, så det tar mig några helger innan jag orkar ta mig till Tullinge och hämta grejorna, plus att jag vill inte då ta oljiga skitiga saker in i vår lägenhet...dvs vi får sammanstråla hos Bisting. Undrade om det var samma Marcus Ålind...
I ett tidigare liv:
och här är du i ett tidigare liv :
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Tjena!
Jag är erik! (en fd 4wd buggyligist som olovligt nyttjade strippen ibland) Jag kan hämta grejerna hos dude, så sköter mackan betalningen till dig! ok? /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
om du pm'ar kontouppgifter kan jag sätta över pengar, så kan Erik hämta delarna i bistings garage.
Annars kan jag ge pengar till Erik som ger de till bisting som ger de till dig, men det verkar omständigare .
_________________ Markus Ålind |
||||
|
Re:
Det funkar för mig! Ska bara informera Bisting. Återkommer
Mången rejsaian har börjat sin motorsport-karrär med radiostyrt tror jag _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Liten uppdatering.
Behöver även en avgasfläns i svartstål till c20xe för att bygga nytt grenrör. Har skaffat en låda (gratis är gott, men den är inte helt komplett). Saknar spakställ, skulle behöva skälva spaken, kulan och det som håller i kulan från något spakställ att bygga ett nytt av (orginal r25-ställ lär ju knappast passa i tunneln endå). Kan vara från typ vilken låda som hellst egentligen, dock helst Opel då jag har en knopp som jag gärna vill ha (hemsvarvad i mahogny). Saknar även back-givaren och en hel kopplingsarmsgummibälg. _________________ Markus Ålind |
||||
|
Har nog ett par grenrör som du kan sätta kapen i (alternativt har jag nog t.o.m en färdigkapat grenrör)
Pris = överkomligt Eget spakställ gör du av r25:ans. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Låter bra. Grenrör kan vi kika på när jag och/eller Erik hämtar tråget och skrapplåten. Grejen med spakstället är att jag inte har något alls just nu, r25:an jag fick saknade helt ställ. Så jag behöver ett att bygga av, men det behöver ju inte nödvändigtvis vara ett r25-ställ. _________________ Markus Ålind |
||||
|
Men det borde vara en baggis att fixa, 1 st högkvalitiets uniball och lite fantasi?
/Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
SÄLJES
|
3712 besök totalt |