| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
kammar i BMW m42
|
817 besök totalt |
|
kammar i bmw m42
hej.. jag funderar på att köpa kammar men vet inte vilka... vill gärna ha några så det märks nån skillnad.. bilen ska inte användas på gatan bara drifting.. länka gärna till nån sida som säljer.. motorn är orginal förutom avgas.. å filter.. m42 1.8l 16v _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
Kamlyft(m.m.): 10,40
Ventillyft(m.m.): 10,40 Öppnings-vinkel för insug/avgas spridningsv.: 258/258/110 Öppningstider: 19-59-59-19 Ventil lyft ö.d: 1,10/1,10 kan d vara nått att ha? _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
Re: kammar i bmw m42
För att en sån här fråga ska kunna gå att svara på för andra än inbitna märkesfantaster så behövs mer fakta och bakgrund om motorns detaljer som den ser ut idag. Hur är motorn uppbyggd och vilka parametrar finns där i nuvarande utförande? Vad vill man ha för egenskaper på en drifingmotor osv osv.. EDIT: ser att du hann posta mer info under tiden jag skrev mitt inlägg. Bra EDIT igen: Skriv ner vad motor innehåller idag och hur den är uppbyggd. Tänk på att alla inte vet vad M42 innebär på BMWspråk.. Hellre för mycket info än för lite. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
kan helt klar rekomendera att lämmna in dina org på omslipning då kan du välja grader själv. Det är förmodligen billigare änn att köpa nya.
jag har för övrigt ett par kammar över . Org omslipade till "Z17" profil (276 graders duration och 10,5 mm lyft) om det kan vara av intresse.. fast du kanske vill ha vassare ändå? Vart hör man av sig när man ska slipa om kammarna? www.pure-pf.com _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
kammar i BMW m42
|
817 besök totalt |