| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Golf Gti Mk1 -84 byggd för konbana/bana/sla ***SÅLD***
|
2631 besök totalt |
|
Husköp och studande ankomst av dubbel uppsättning bäbisar (tvillingar) gör mig tvungen att sälja min ögonsten.
Golf Gti -84 som gått ca 15000mil, bilen ska inte vara vinterkörd sedan 1990 (kan stämma för det är mycket lite rost). Spec. -Rensad inredning, skrapat asfaltsmattor och penselmålad röd. -Momo stol på hemmapulat underrede. -280mm skivor (VAG orginal Corrado/Golf G60) gått ca 100 mil, med adaptar och Motul RBF-600 bromsvätska. Nya orginal VAG Golf Gti bromsbelägg följer med. -Bridgestone RE720 195/50-15 gått två konbanetävlingar samt 200 mil gata. -Biltema 15" fälgar gått ca 70 mil (de svarta plåtfälgarna som syns på första bilden är sålda). -Ny kylare gått ca 200 mil. -Gula Koni runt om (ställbar retur i fram) gått ca 200 mil. -H&R fjädrar gått ca 200 mil. -Superflex bussningar i framvagn gått ca 200 mil. -Nya VAG orginal slangar till kylsystem. -Nylackad bakluckan från Golf L (utan bakrutetorkare och sprut). -Enkelljusgrill, nyinköpt orginal VAG. -Golf 16V framspolier, perfekt att dra bromskylningsslangar när det är dags. -Vita framblinkers i stötfångaren. Har säkert glömt massor med saker, men detta var vad jag kom på just nu. Tomvikten ligger idag runt 800kg vilket ger bra prestanda (även broms och väghållning) med 112hk (orginal).
Mycket rolig och billig bil i bra skick som säljes till vinterpris. Blir jag inte av med den nu får jag väl övertyga frugan fram emot våren att jag måste ha något att spendera lite "pappa-tid" med
Bilen har alltid stått i varmgarage och varit avställd under vintertid i min ägo (på bilderna är bilen utkörd endast för att jag skulle kunna ta kort på bilen). Se även min projekttråd för mer info. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Säljes långt under vad den kostat mig. = 18 000:- Det ända smolket i bägaren är att avgassystem saknas efter första ljuddämparen. Finns beggade i bra skick från 200-300:-. Mvh Magnus 070-9662960 magnussandlund@hotmail.com _________________ Magnus Sandlund |
|
Tjena. riktigt snygg bil.
är bilen besiktad och skattad? fick den några "bra och veta" på senaste besiktning? hur länge har du haft den ungefär? var finns rosten på bilen? Mvh Martin en riktigt intresserad kund _________________ Martin Augustsson |
![]() |
SÄLJES
|
2631 besök totalt |