| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Delrin / POM
|
2282 besök totalt |
|
Finns det någon som har tillgång till delrin/POM som jag kan få köpa?? 60mm stav, spillbitar eller hel stav, skall svarvas bussningar till en CorsaA
PM:a eller ring/SMS:a mig på 0704-971304 EDIT: Felskrivningskungen har rättat till ett fel
_________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
|
Här köpte jag min stav på 1.5 m för 200:- (bidrag till kaffekassan)
Men jag köpte PA6 Mos2 till mina bussningar. STI Plast AB Box 22107 250 23 Helsingborg Skåne län Tel. 042-25 66 00 Besöksadress: Pistolgatan 6 _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||||
|
Plast
Det finns en firma i Landvetter som säljer till humana priser har för mig att det är dessa Andrén, AB Hjalmar Skalmeredsv. 1 (Björröds Ind.omr.) 43813 LANDVETTER Tlf. 031 - 91 75 30 Mer informationPlasthalvfabrikat Glasfiber Plastråvaror POM, PP, PTFE Syns från RV40 på södra sidan _________________ Henrik Hansson |
||||
|
_________________ H e n r i k P i h l |
||||
|
Re:
Får man som privatperson handla direkt av C B ?? _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
|
Re:
Ja, de kan säkert göra "undantag" någon gång till. _________________ H e n r i k P i h l |
||||
|
Köpte ett 70mm ämne av Christian Berner, dom husserar nu ute i företagsbyn i Mölnlycke
Här under bearbetning, jo jag vet att "huvudet" på svarven är felvändt :
Bild på en färdig bussning, litet märke efter svarvens chuck då jag glömde en sak :
_________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
|
Re:
Ja va fasen, fick ett ämne på ca 120cm 70mm dia, gav en 500:ing för det gick åt totalt ca 35-40cm till mina bussningar. Jag har fått förfrågningar att göra bussningar av resterande plus att jag vill behålla en del då jag kommer att riva och kontrollera slitage efter sommarens bravader. Räknade lite på vad bussningskittet kostade med hygglig timlön och matterial och hamnade då på 1000:- Ta detta mot att ett färdigt kitt kostar ca 2000:- och då är det inte ens i närheten så hårt som jag ville ha det. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
|
Nej det är ju det.
Har man tillgång till en svarv och en fräs och kan hantera dom så kan man låta en del lusentappar ligga kvar i plånboken. Men vill man vara bekväm och sitta hemma i soffan och hångla med en fyrports Holleyförgasare istället så kostar det en tusing extra. Hoppas det blev bra det du gjorde.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2282 besök totalt |