Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |
Sedärja! Nu börjar bitarna trilla på plats
![]() Skoj att se. Snygg knopp förresten, gjort den själv? ![]() |
||
Re:
Samma här :s Var har du köpt knoppen? |
||
Re:
Ligger avgasröret i en tröskellåda av glasfiber? I så fall sök lite på Sylva fury och bränder (fire).... ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Knoppen kommer från Burton Power (www.burtonpower.com)
Japp, avgasröret och dämparen ligger i tröskeln. Fast eftersom jag inte har några dörrar så blir det en ganska stor volym. Jag har också försökt att få röret så långt ifrån plast det bara går men det är givetvis något som jag får hålla lite koll på. Man vill ju inte bränna upp bilen det första man gör. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
Re:
oki tackar. ang. värmen från avgasrören: Går det inte att lägga någon slags isolering och/eller avskärmning runt rören så att det inte blir så varmt inne i det utrymmet där rören går? |
||
Re:
![]() Försökte söka men hittade inte ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Jag kom precis hem från en liten mappningsrunda. Jag bör nog mappa upp den till åtminstonne 4000 varv innan besiktning.
Annars är den relativt klar, bara 1000h slipning av skarvar och lackering kvar. Kanske kan ta någon bild imorgon när det är dags för nästa åktur. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
Här var det länge sen jag uppdaterade, kan bero på att jag är världens långsammaste byggare.
Hur som helst så blev jag irriterad på instrumentpanelen så i ett svagt ögonblick råkade jag såga bort och isär orginalet. Någon korkad konstruktör hade gjutit instrumentpanelen och karossen som en del. Efter en massa lekande med lera, spackel kolfiber färg och lite borr så har jag lyckats pilla ihop en egen panel. ![]() _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |