Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8390 besök totalt |
|
||
|
||
Förberedelserna inför nästa helgs fempappsövningar pågår för fullt. Lördagen har ägnats åt att få de potenta sportvagnarna i ett perfekt skick.
När vi kom till garaget i morse kunde vi snabbt konstatera att konkurrenternas skräp tog upp värdefullt utrymme. ![]() och det här är väl inte "originalskick?". Nästan så man får ta upp det med tävlingsledningen. ![]() ![]() Nå, vi såg till att göra deras vapen lite mindre vasst. Hur? Det får de själva upptäcka! ![]() Sedan tog vi itu med Pulon. Ut med all inredning, bygga om förarstolen till "sportmodell" (vi rensade bort stoppningen) och montera Öhlinsfjädring och V8 förstås. ![]() Lägg märke till att vi har en betalande sponsor, www.gaudeo.se ![]() ![]() ![]() En kort provkörning visade att vi gjort rätt. Varvtiderna runt garaget låg på rekordnivåer! ![]() ![]() Sedan var det Vulvans tur. Efter som det är en lyxbil, valde vi att behålla all plysch, dekorerade den i guld samt monterade en rejäl stereo. ![]() ![]() ![]() Återstår att få Kranieldekalerna levererade från vår dekalansvarige i teamet. ![]() Bäva månde konkurrenterna, vi kommer att äta upp er! ![]() |
||
Med de här bilarna i stallet kan det ju inte bli annat än pallplats rejset.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
|
||
Re:
Nämnde jag att vi byter lås i dörrarna imorgon och det fanns visst inte nycklar så det räckte till er ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Det blir inget fempappsrejs för Kraniel den 10:e februari, då min svärmor gått bort. Jag känner att jag måste vara vid min hustrus och familjens sida och därför kommer varken hon eller jag att kunna vara med på lördag. Istället kommer vi att åka ner till Falkenberg, där familjen bor.
Scuderia Moltifiasco kommer naturligtvis fortfarande att starta med båda bilarna, med decimerad eller ändrad besättning. Kör så det ryker, grabbar! |
||
Vill gärna framföra ett varmt tack till och min djupa vördnad för mina medscuderister efter denna sällsynt trevliga och väl genomförda testdag.
![]() Men visst borde den där eländiga minibilen fått ett timmar i straffållan för gulflaggsnegligering. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Vi i TTC väntar fortfarande på lite credit för att vi inte satte av er på löpande band
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Du fick ju en alldeles egen "Vågen" av mig ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8390 besök totalt |