Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
755 besök totalt |
Kolla hjulvinklarna hos någon i veckan som kommer?
Jag tänkte det var bäst o se över hjulvinklarna innan nästa träff. Jag har varit hos NB gummi förr. Jag har inte kollat om de har tid än men har ni annars några andra bra tips på ställen som är seriösa men som ändå har vettiga priser (i stockholmstrakten)? _________________ ![]() |
||
Re: Kolla hjulvinklarna hos någon i veckan som kommer?
Har i flera års tid anlitat euromaster (karlstad) och dom ställer j-t bra med laserutrustning. Fick tipset av kompisar som åker bana 500 för exakt mätning med laser runtom. Dessutom inget gnäll när man ber om mycket camber ![]() Finns verkstäder i stockholm http://www.euromaster.com/dealoc/sel.asp?LNG=se _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
ett tips är väl att göra det själv med toebåge, v-pass, skjutmått och miniräknare.
ca 1 timmes jobb och så får du använda huvudet också ![]() iofs kollar du inte bakaxelns setback med dessa verktyg, men den har ju förmodligen inte blivit ändrad om du inte krockat eller likn. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re: Kolla hjulvinklarna hos någon i veckan som kommer?
Ta en titt förbi hos mig så ordnar vi det hela. Hälsn Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Jag skulle behöva få min framvagn på Hondan kollad av någon snarast.
Jag har åkt runt i stan och letat efter någon som kan göra en seriös uppmätning, men alla har semester. Jag fick ena fjäderbenet bytt idag och vill väl egentligen bara ha bekräftat att inget står galet. Jag hittade en firma som kunde göra det, men de vägrade fakturera handlaren som bytte fjäderbenet eftersom de inte fanns registrerade som kund hos dem. Jag brukar tycka det är bra med nya kunder... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
755 besök totalt |