| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Finsk tango
|
2313 besök totalt |
|
Finsk tango
Verkar vara en populär kurva, i alla fall för åskådarna!
http://www.youtube.com/watch?v=TRLMJ "ojojojojojojojoj..."
_________________ P e t e r D e g e r m a n |
||
|
Re: Finsk tango
Hahaha. Inte kul med notfel. Men ack så dom laddar på. Sedan killen i bakgrunden = OJOJOJOJOJOJoooOJJJ!!
_________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
Applåderna på den sista var välförtjänta (kanske lite tur också).
Undrar hur många det var som klarade böjjen med de noterna. Det kan väl inte bli så fel om varje ekipage skriver egna?
|
||
|
Men de är väl lite vågat och försöka "parkera" mellan två träd...som den näst siste....*ojojojojojojoj*
Hade onekligen varit skoj och åtminstonde få se EN bil som åkte genom hela svängen utan missöde. Varför vill folk se krascher? Inklusive mig själv.
Finns ju ingen förare som vill råka ut för de. Fast de är ju ända gången den sämst betalade platsen visas, underrededet...
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
|
Känner igen den där kurvan, det är den som jag ALDRIG står i när jag kollar på rally, likadant varje gång...
_________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||
|
Men ställer man sig där dom brukar köra av så gör dom inte de
Men fan va ont de gör när dom skrotar så fräna gamla bilar
|
||
|
det där är från f-cup deltävling där man kör onotade rallyn,man har bara roadbook med varning på dom värsta utåkningsställena. lite om f reglemente ej nyare än 10år gammal bil(1997och äldre i år) endast sugmotorer 2hjulsdrivna .max antal bilar per tävling 220st (oftast 160-180st. 6 tävlingar per säsong 3 sommar o 3vintertävlingar. populäraste rallyserien ifinland
_________________ per wasberg |
||
|
Re:
Tänk vad olika synsätt det är på de två sidorna om bottenhavet... |
||
|
Re:
Tas det inte fram centrala noter i vissa klasser? Men jag är säkert bara fördomsfull, det är lätt att ryktena drar iväg mellan lägren.
|
||
|
F-cup och Grupp-H bilar är rätt så lika vad jag har förstått.
Sverige har också massvis med onotade tävlingar och även på de notade så är de så kallade "säkerhetsnoterna" frivilliga samt kräver att man har gått en speciell kurs. För övriga tävlingar samt dom som inte åker med noter finns en roadbook precis som i F-cup, men har då arrangören tyckt att en kurva inte är så farlig och den inte är varnad men hade fel, ja...
Det är endast SM-deltvälingar (och över) i Sverige som ekipagen får skriva sina egna noter på men där finns även arrangörsnoter för dom som inte vill skriva. Har för mig att man får skriva noter på lite fler tävlingar i Finnland faktiskt. |
||
|
|
||
![]() |
Bilder o videos
Finsk tango
|
2313 besök totalt |