| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Såld!, Ford Sierra OHC 2.0 motor med hedlund kamaxel
|
3068 besök totalt |
|
En Ford Sierra 2.0 OHC motor med portad topp och hedlund kam säljes för 1000:- el högsbjudande( bil ingår om intresse finns, samma pris). Motorn är i utmärkt skick och kan hämtas den 10 februari. 0708458698 Joakim REGNUMMER: MRP910 _________________ Joakim Adolfson |
||||
|
Ursäkta en okunnig, men vad är Hedlund kam för nåt?
Var i Stockholm står bilen? Är den körbar eller bara skrot? |
||||
|
Re:
Hej, Hedlund är en svensk gammal kamaxelslipare (guru på området) se tex: http://p214.ezboard.com/famazonklubb Kan faktiskt inte specen på kammen som sitter i men kan nog ta reda på det. Ang bilen så kommer den nog tyvärr vara lite trist, den skall gå ytterliggare en tävling i 5papp kuppen den 10e februari. Motorn (bilen) kan förhoppningsvist levereras norr om Stockholm den 10e, dock beror det väldigt mkt på bilens leverne efter tävlingen. Banan tenderar vara mkt elak mot bilarna, motorerna går mestadels på tomgång pga att inte finns något som helst grepp att tala om ( förnärvarande nyservad och endast snurrat 6 timmar efter service). :-) _________________ Joakim Adolfson |
||||
|
Finns det inget intresse för denna motor??
Som lite kuriosa så startade motor direkt efter att varit oanvänd sedan senast 5papp tävlingen i december på egen hand för någon vecka sedan, mao motorn är prima vara. Skynda och fynda för annars försvinner motorn till helgen i skrotarens händer..
_________________ Joakim Adolfson |
||||
|
Re:
Jag antar att bilen inte är skattad och påställd, men finns den kvar i registret (d.v.s. har den giltigt reg.nummer)? Du säger att tävlingarna är hårda mot bilarna. Gäller det även växellåda, bakaxel och styrväxel? Går den att köra (lagligt) på allmän väg är det högintressant för mig! (Har inget annat sätt att transportera den med )
_________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||||
|
Hej,
Bilen är idag helt laglig pappersvägen.. Dock krävs nog en hel del pyssel eller stort mod och mörker för att köra hem denna vagn. Jag kan inte garantera däck eller hjulställ efter tävlingen men motor växellåda tar i princip ingen stryk alls. Förra tävligen kördes bara på 2an hela tiden, fanns ingen anledning till något annat då detta var snabbaste sättet runt banan. Bakaxeln är tyvärr trumbromsad, _________________ Joakim Adolfson |
||||
|
|
||||
|
Re:
Bara den var urskruvad så kanske...
|
||||
|
Hej, sista chansen,
Imorgon kör vi, saknar vi köpare efter tävlingen kommer motor att hamna i himlen bla det övriga ekipagen från tävlingen... :-( Ring om ni är intresserade.. joakim
0708-458698 REGNUMMER: MRP910 _________________ Joakim Adolfson |
||||
|
Re:
Kan ni inte kapa ur den lite snabbt så kan jag ta den med mig hem imorrn eller på söndag
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
3068 besök totalt |