| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
skruva i bakaxeln
|
863 besök totalt |
|
skruva i bakaxeln
någon som har erfarenheter av att skruva i bak axeln vilka spel ska man kolla upp och är det möjligt att göra detta själv för ju mer saker man kan göra själv är ju alltid bra axeln är en bmw och det som gjorts är byte av utväxling _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
|
Jag tycker att du skall skruva i din bakaxel om du känner att du är 100% säker på vad du gör.
Annars kan du ringa Peder på Mobimech här i Göteborg. Eller så letar du upp en annan reparatör som har all utrustning som krävs samt kunskaper om hur man river och monterar ihop den.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
jo men som sagt det lär inte vara omöjligt att göra själv
och jag är övertygad om att fler här har hållt på med detta jag har gjort detta själv fast för många år sen och då med en verkstads handbok bervid men minnet är så dåligt att jag minns inget av de knappt så ja hoppas på att nån här kan detta _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
|
På www.axleandparts.se under menyn tips & trix finns en guide för att skruva bakaxel, dock till amerikanare, men principerna är väldigt lika på de flesta bakaxlar.
_________________ Daniel Gustavsson |
![]() |
Skruva banåkabil
skruva i bakaxeln
|
863 besök totalt |