Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1274 besök totalt |
VW Golf + Porsche 911 = Sant?
Med anledning av en annan tråd så tänkte jag lägga fram obestridliga fakta för att bevisa släktskapet mellan dessa två bilar. De detaljer jag tror att jag vet är lika är: Sidoblinkers samma på Golf mk2 och 964/993 Takantenn samma på Golf mk2/3 och 993(?) Bromsluftsintag samma på Golf mk3 och 964 (på dom som har det) + att jag har en o-ring i mitt K-jetronic som vi tog från en GT2. Bolt on. ![]() ![]() Nå, har ni fått bevis nog för att det är samma bil??? ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Tusan också! Jag som eventuellt trodde att jag kanske visste...
Det var ju dimljusen som var lika! Inte luftintagen. Och det var ju 993 och inte 964! ![]() ![]() Vi pratade ju om det när du tog bilden Jani! Nåja, säg inte att jag inte kan något bara. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Re: VW + ???
Bilen är väl en Aston Martin... och bakljusen skulle ju kanske kunna passa på VW Santana. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Du kanske? ![]() Faktum är ju att "inavel" och delar lånade från syskon, kusiner och ännu avlägsnare släktingar alltid har förekommit. Och det lär nog inte bli mindre lånande i framtiden med den utveckling som sker med uppköp och sammanslagningar. Det påstås ju tom att Ferrari Testarossa har inredningsdetaljer från Fiat. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Det var då för väl att jag skrev "trodde" etc.
Det måste ha varit någon som extrautrustat med takantenn. Jag sökte som en tokig efter bilder på en med antenn bara för att kunna säga "Ha, vad sa ni nu då?" men hittade bara på sådana med en telefonantenn som sagt... ![]() Fast jag hittade att sena 968 har den som standard. Fast då är vi ju inne på en helt annan historia... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1274 besök totalt |