| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa Bilen!
|
1760 besök totalt |
|
|
||||
|
Re:
Stämmer bra det!!
www.teslamotors.com En EL-bil som kan få den mest bensinberoende att bli miljövän. 0-100 på ca:4sek och topfart på ca:215km Det går knappast att missa att den bygger på lotus elise/europa chassiet. 07:orna är slutsålda, men 08:or kan beställas för från 92000$ _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage
|
||||
|
Nu känner jag mig taskig som dödade tråden direkt!
Men det är en kalasläcker bil för sportbilsälskare med samvete. (tills man börjar ifrågasätta hur elen produceras) |
||||
|
Re:
Äh, hade inte du gjort det så hade jag gjort det istället...
EDIT: Likadan ratt och vindrutetorkar/blinkers reglage som i speedstern för övrigt... _________________ Mattias Meldert |
||||
|
Re:
Sign me up for one! ca 40 mil på en laddning måste vara en Jäkla bra räkvidd för att enbart köras på batteri! Undra hur fort man får soppa torsk på??
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Lite mer uppsnappat.
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/ http://www.nyfikenvital.org/?q=node/ _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage
|
||||
|
Re:
Å där försvann miljöaspekten: "Tesla Roadster kommer sättas samman i England av Group Lotus i Hether" Amrikanare....varför inte sätta i hop dom i usa eller mexico isf?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
För att dom inte kan bygga vettiga och lätta bilar på andra sidan pölen...
_________________ Mattias Meldert |
||||
|
Re:
Nyfiken vital skulle behöva utbilda sina reportrar lite... Åtminstone i korrläsning...
Kaross Nåja, dessutom ser det ut som om det är samma chassie som i den ny Lotus Europan med något lägre trösklar för enklare insteg... Men det är ju iofs Eliseplattformen.
_________________ Mattias Meldert |
||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa Bilen!
|
1760 besök totalt |