Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 42770 besök totalt |
B3?!? ![]() Jag har en i nosen och sen en (saab 9000 eller 900 tror jag) framför vanliga kylaren - seriekopplade. Speciallampor så jag har luftintag där. IC-rören var väl största bekymmret att få rätt på. Finns några bilder en bit ner på sidan --> http://www.vombsmotorsport.com/temp/ Hårda motorkuddar till Volvo b23 ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
ok, en micro uppdatering utan bilder, Styrboxen fixad av Magnusrx7,Tackar...
Moton har nu fått lämna sitt ide och ska nu få ny lack och alla packningar och dylikt bytas, insuget ska poleras lite från mörkgrå/svart tillbaka till vit ,oljeläckage missfärgar > ![]() over and out/ Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Vad händer om du trampar ner kopplingen och stänger av tändningen ?
EDIT 090107: Jag har inte heller någon aning om vad jag menade....tveksamt om jag skrivit detta. Eller så har det hamnat i fel tråd..?? Sorry.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Dax för lite updatering:
Har monterat nya topplockspackningen målat insuget, på grund av att nya laddkylen ska sitta monterad under/bakom "kofångan" så fick jag vrida på insugsidan på turbon, får se om det går fritt från generatorn ![]() ![]() Har dragit alla sladdar till mitt konsolen men ska fixa bättre hållare med passform ![]() ![]() Har kopplat sladdar här också den här ska få sällskap av laddtrycket, är kopplad ska bara få hållare! ![]() Väntar på löning så att mina kopplingsdelar kan hämtas så jag kan lyfta i motorn igen och börja byta bromsarna och se frigången på fälgarna ![]() /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Nya delarna har kommit!
Ska föreställa ett nytt urtramningslager här > ![]() ![]() Nya lamellen ser ut att ha grövre dämpare, Gillar ![]() ![]() Fick inte med nya motorfästet men har mailat dem och ser om det kommer nästa vecka. /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Updatering!
Har nu fått i motorn igen, otrolig passform när man skulle få dit den tog fem tim att få dit den ![]() ![]() Har fått dit den andra mätaren ser lagom diskret ut iallafall ![]() ![]() /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
ok har fått lite gjort iallafall har inte fått pengar på 4 mån så det går lite slött
Har monterat kylen på enda stället om var tillräkligt stort hoppas att jag inte får problem vid vägbullor och dylikt bli lite högre med de "riktiga" däcken runt 15cm med dem på. ![]() Ser lite konstigt ut men hoppas ingen klagar besgubbar eller någe ![]() En temp givare som visade sig vara av plast (hela gamla kylen!) så jag fick limma dit den hoppas att det ska hålla! ![]() Mina sista rör "de bakre" är just nu och löds ihop siktar på att starta upp och testa med fullt ladd till helgen. /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Tjoppsan då vare höst igen...
Har inte hänt så mycke har finpillat lite men annars har det bara varit åka, inte någon bana än tyvärr får skärpa mig till 09, men jag har bestämt mig för att "gå hela vägen" tom bil förutom instrumenteringen och två skalstolar, ska bygga en ny motor med riktigt sprut och dyl får se hur det går men ska behålla orginalmotorn ifall att... Efter påtryckningar från min bror tog jag och bromsade han innan hösten tog vid: ![]() Chipet sägs ge 225hp på veven så 226hp ser jag som possitivt. /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Så då har det hänt (händer) lite har införskaffat ett stycke bur , tackar Finess
![]() ![]() _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Tjopp hopp lite uppdatering då har gjort klart framdelen och börjat fixa med krysset bak...
![]() ![]() ![]() _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Sämmer bra det(61hk om jag får be
![]() ![]() _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Dags för en uppdatering!
Bilen idagsläget ska fixas lite på fronten (färg,liknande) ![]() Buren färdig röd och fin... ![]() Fram med bes stolarna i. ![]() Nya fjäderbenen på bak lite mindre svindel varning och eftergunget borta! ![]() Till helgen ska fjäderbenen fram få lite nya delar, och troligen också lite färg här o där! _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Liten uppdatering.. sportpaket monterat ska bara målas.
Bilen har också tillslut varit inne på hjulinställning så bilen har äntligen slutat svänga själv ![]() Tid för regbes också fixad... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Lätt? om man jämför med andra audis kanske
![]() _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
Besiktning och omreg avklarade
||
Liten avslutnings updatering för 09 då!
Jag fick som sagt bilen klar precis lagom så jag kom med till avslutningen på mantorp, bilen gick bättre än jag trodde både negativa och de positiva delar, chassiet verka funka och R-däcken gjorde verkligen skillnad märkte aldrig att det släppte eller så, motorn blev överhettad som jag trodde skulle hända men det gick 5-6 varv innan man fick ta det lugnt 1 varv. Mina bromspunkter var nog lite fega för det blev kö vid snäva kurvor ![]() ![]() Här ser man varför jag vill ha den lägre... ![]() Trevligt Audi folket var ![]() Vinter fix: Ny kyl Utredning pågår Göra den lägre Bak 40mm lägre Ställbart byggs fram Fixat Fixa nya raka fästen IC Klart Ny oljepump+koppla in oljetemp/tryck mätare Pump ok/ Tryckmätare Kopplad Flytta oljekyl till en av spoiler öppningarna Ratt fixa alt byta _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 42770 besök totalt |