| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa tjockväggat stål/alu rör?
|
1051 besök totalt |
|
Behöver distanser att ha i spridarhålen på insuget så att spridarna passar... Ett rör med 20mm i ytterdiameter och 13-14mm i innerdiameter skulle lösa biffen, själva biten behöver bara vara ca 50mm lång då varje bit bara skall vara 6mm hög... Var hittar jag detta?
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
|
Nere på Import eller om det är Exportgatan på Ringön så finns det flera ställen där man kan handla alla upptänkliga grovlekar och former av de flesta materialen i metallväg.
Jag har varit där vid flertalet tillfällen och shoppat bitar till bussningsbyggen osv. Man säljer materialet per vikt. Inte blodigt dyrt.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Du borde inte behöva fråga.
XP mån/ons/fre lunch, så öppnar de förrådet där du lär hitta det du söker. Inga problem med sånna "småbitar" |
||
|
Re:
Det låter kanon får kolla på måndag... Tack! (börjar inse mer och mer att jag förmodligen kommer spendera de kommande åren nere i källaren på M-huset...)
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1051 besök totalt |