Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Fattar inte inställningen på ratten
1 besök senaste veckan (1315 totalt)
fldp
Växjö
Här sen Dec 2006

Trådstartare

Hej!

Har en Logitech MOMo Force Feedback, när jag kör så går går ratten inte tillbaka till ursprungsläget som den skall. Ibland blir "raktfram" ca 45 grader styrning på ratten. Jag har reverse eller vad det står instället i GTR2 inställningarna men fungerar ändå inte helt tillfredsställande.

Sen undrar jag var man ställe in kombinerade axlar, hittar det inte i inställningarna i kontrollpanelen, måste jag ladda ner nya drivisar? Köpte ratten precis innan jul...

Tacksam för svar hej så länge...

Lund
Här sen Jun 2004

kombinerade axlar hittar du i windows/kontrollpanelen/game controllers

När det gäller centreringen så vrid ratten till ändlägena höger-vänster innan du börjar köra/lämnar garaget.

/john

Växjö
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Måste vara något fel på min ratt. Den går inte tillbaka till centreringen, framförallt när jag svänger vänster, då går stannar den ca 45 grader från centrum... Så jäkla irriterande att rakt fram blir 45 grader åt vänster.

Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

fldp skrev:
Måste vara något fel på min ratt. Den går inte tillbaka till centreringen, framförallt när jag svänger vänster, då går stannar den ca 45 grader från centrum... Så jäkla irriterande att rakt fram blir 45 grader åt vänster.

Har du använt CD när du installerade ratten ?? om du gör det så får du ett program med fler inställningar b.la sentrering,

SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

var även noga att kolla att axlarna rör sig när du kalibrerar i GTR2 och i andra program
först kalibrerar man i kontrollpanelen...

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Racingsimulatorer
1 besök senaste veckan (1315 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande