| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fast monterad halmeter.
|
493 besök totalt |
|
Fast monterad halmeter.
Måste montera katalysator på bilen nu i år så jag tänkte när hålet ändå är där kan man ju lika bra slänga in en lambda också. Funderar på en http://www.dalhems.se/electronics/ha Är det ... lönt? Helst ska det logga.. Ska man gå på bredband med logg direkt? Verkar inte vara så stor skillnad i peng faktiskt. Sökte lite och de flesta verkar tycka Innovate LM-1 är bra, men jag hittar inget paket som verkar passa mig - jag begriper inte heller riktigt vad jag ska ha .
Det jag är mest ute efter är en mätare i bilen så jag kan titta på den och känna mig lugn
och att den loggar så jag kan stoppa in grejjen i en dator och kika på vad som hände när motorn gick i bitar. Inte så intresserad av att ha lap-topen med mig ut på varje tävling och grejja. Jag kör med förgasare och sprut är inte aktuellt på ett bra tag, så det behöver inte vara kompatibelt med någonting heller direkt. _________________ Daniel Steiner |
|
Re: Fast monterad halmeter.
Jag brukar inte ha min bredband sittandes i bilen med mindre än att jag är ute och mäter. Min förra blev sämre och sämre eftr ett tag, så jag drog slutsattsen att bränslet och sot påverkade. Jag har väl lite grova inställningar på sprutet och en fugge kan nog bli än värre. Eller så var givaren dålig. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
![]() |
Skruva banåkabil
Fast monterad halmeter.
|
493 besök totalt |