Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
37842 besök totalt
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
easec skrev:
Allt finns ju dokumenterat i tråden. Extra kabeln som går från brytaren är ner till tändspolen. Hur det ser ut vid gamlaa tändspolen finns det en bild på i sista inlägget i tråden.

om man köper den dyrare brytaren så finns det ett kopplingschema med hur det skall kopplas.

Jag har den dyrare brytaren, o det schemat är inte så lättläst speciellt för en som typ aldrig har sysslat med bilel...

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

easec skrev:
Allt finns ju dokumenterat i tråden. Extra kabeln som går från brytaren är ner till tändspolen. Hur det ser ut vid gamlaa tändspolen finns det en bild på i sista inlägget i tråden.

om man köper den dyrare brytaren så finns det ett kopplingschema med hur det skall kopplas.

Tack för svaret Mats thumbs up ! Jag ser ju så förbaskat illa så jag ville få det bekräftat (jag har kollat i din tråd tidigare).

Pelle -> Nu vet jag precis hur jag skall koppla min brytare , jag kan visa dig vid tillfälle!

easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Lösningen finns alltid framför ögonen, men ibland är det inte uppenbar.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
easec skrev:

Tack för svaret Mats thumbs up ! Jag ser ju så förbaskat illa så jag ville få det bekräftat (jag har kollat i din tråd tidigare).

Pelle -> Nu vet jag precis hur jag skall koppla min brytare , jag kan visa dig vid tillfälle!

Jaaamen lyyysande Sickan!!!!!!!!

Då tar vi o fixar det på Fredag tycker jag thumbs up

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Hallå allihopa o god fortsättning!!!!!!!!!!

Jag måste erkänna att det blev fler än 1 julklapp till bilen i år thumbs up .....

Fick meckat lite i Torsdags på bilen, speciellt en sak blev jag klar med som legat o grott i skallen om hur jag skulle lösa det.....med låsfunktionen på bakluckan.

Men efter mycket om o men med nya delar senare så kan man nu förtiden låsa bakluckan, vilket är sjukt skönt

Sen efter tips ifrån otto D, om mina nya bultar till bakvagnen så hade jag varit o köpt nya rostfria som jag trodde va bra men otto tipsade mig om att dom skulle vara typ som original i hårdhet 10.9. Så jag ringde Porsche Center Syd o pratade med Göran och fick det bekräftat att dom är hårdare i materialet så sådana fick det bli såklart.....

Känns faktiskt bättre med dom i bakvagnen nu, skulle ju varit katastrof om ex bult skulle gå av bara för att man köpt fel. Man vill absolut inte tänka på om den hade gått av och hur, när i vilken fart???? Inte kul att tänka på......

Så då är det bara att på nästa sak som ska fixas

Bilder...

Baklucka är låst =)=)

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

God fortsättning alla!!!!!!!!

Inte mycket att rapportera forutom att jag satt fast min slutdel på avgasröret, och tagit ut min tempgivare ur min specialtillverkade oljeplugg. Beslutat mig för att borra hål i min originalplugg o ha tempgivaren i den istället för att den andre hade svårt att hålla tätt.....

Snart kommer mina nya fälgar oxå
Cup II:or 7tum fram o 9tum bak

Ska eventuellt köra på 225/45*17 fram o 245/40*17bak, eller 225/45*17 runt om fast bakfälgen är 9tum bred. Men det går väl?

Tar gärna emot förslag på lämpliga däcksbredder att köra på.

Med vänlig hälsning Pelle Sörensson

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Liten Uppdatering....

Har inte hänt så mycket senaste tiden, förutom mina fälgar jag köpt. Har funderat på vilka R-däck jag vill köra på kommande säsong men det lutar väl åt Michelin Cup eller Toyo R888, vi får se...??

Har ordnat en ny oljeplugg, som är borrad o gängad at passa min nya VDo tempgivare det blev perfekt thumbs up ..

Bild:

Snart ska jag göra min service på kamrem, balansremmar mm. Samt ställa ner fram o bakvagn, så den blir perfekt=)...Sen en massa andra roliga saker som ska köpas o installeras kommer snart med info.

Mvh Pelle

Pelle Sörensson
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005

om jag inte minns fel så hade jag 215/40-17" fram och 235/40-17" bak på den typ av fälg på min S2a.
Lite fel rulldiameter men bilen blev riktigt rapp å köra thumbs up kan säkert komenteras ?
Lycka till med bygge

Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Magnus Ni 11a skrev:
om jag inte minns fel så hade jag 215/40-17" fram och 235/40-17" bak på den typ av fälg på min S2a.
Lite fel rulldiameter men bilen blev riktigt rapp å köra thumbs up kan säkert komenteras ?
Lycka till med bygge

Man tackar, det skall absolut tänkas på. Men jag måste nog hålla mig inom 5% gränsen i rullomkrets om jag skulle vilja bes med mina nya fälgar....

Tackar för tipset...

Mvh Pelle

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Nu behöver jag tips igen om vilken färg som kan va roligast/snyggast till min bil eftersom den ska lackas om...????

Har mer o mer funderat o förstått att Porches alpinvit är snyggt på 944:an, men alltid kul o höra andras resonemang samt smak.... thumbs up

Mvh Pelle

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Va tvungen att lägga upp liten bild för att höra lite kommentarer ang mina fälgar??????

7 1/2 tum fram o 9 tum bak Cup II:or, ni får ursäkta den lite suddiga bilden men svårt att ta bra på kvällen

ok vad tycker ni? Tänkt köra på 235 fram o 255 bak!

Mvh Pelle

Pelle Sörensson
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Bilen är nu till salu.....

Hör av er för mer info på 0739-910446

Mvh Pelle