Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1285 besök totalt |
Slicks till M3an?
Funderar på om man skulle prova med slicks i Superstage på Emmaboda ![]() _________________ ![]() |
||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Så vitt jag vet så finns det någon enstaka variant av 16" som ska gå på. Men såna har jag ju tyvärr inte ![]() Vad för bredd på däcken kör ni med? Vad för bredd på fälg är lämpligt? _________________ ![]() |
||
får du in 265/640-17 på 10 x 17"-fälg med et18, så kanske jag kan fixa ett set på fälg.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Däcken är 9.0/23.5-16, fälgarna vi har är 8,5" breda. Rekomenderat är 8-10".
Bara jag hittar några breda 16" fälgar (och som går att få på bromsarna) så ska jag börja köra upp dom. Dom är perfekta till slalom och konbanor då dom är riktigt mjuka och värms upp väldigt fort. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Låter som det bara går med slägga tyvärr... Iof satt 255 gatdäck på utan problem öht. Men 245 r-däck är precis att det får plats. Hur är slicks i måtten? Som r-däck eller gatdäck? _________________ ![]() |
||
Hittade den här annonsen.
Namn: Johnny Ericsson Hemsida: http://eson-motorsport.com Stad: Stockholm Telefon: 070-6017886 Sportgren: Rally Skickat: 18.28 - ons 16 jul 2003 Rally däck Slicks o Grus ----klipp---- 12st slicks 225-650-18 Pirelli beg 500:- st ----klipp---- _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1285 besök totalt |