Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3993 besök totalt |
Hur långt till Nürburgring?
Tjena Förstår att många svenska banåkare tar sig till Nürburgring då och då. Är såklart också sugen på detta men det är ju en j*a bit att åka. Kan någon säga mer exakt hur långt det är till ringen. Jag bor i Göteborg men avstånd från malmö, helsingborg etc. funkar såklart också. Hur gör ni som har mer extrema banbilar, trailar eller härdar? _________________ Paul |
||
_________________ Johan Christensson |
||
Re:
Inte mig vetligt men från Göteborg går det färja till Kiel, den skall jag prova i år... _________________ Janko Lind |
||
Kielfärjan brukar väl gå vid 19-tiden från Göteborg. Hänga lite, äta, sova, frukost och så är man i land vid nio på morgonen med ca 60 mil (huvuddelen autobahn) framför sig. Enklare blir det knappast, även om man lätt kör från Göteborg på en dag. Kanske billigare att köra, har ej kollat priser på länge. Däck och bensin är ju också dyrt...
_________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||
Ja, färjan är nog ofta bara ekonomiskt försvarbar om man kommer längre norr ifrån, och ändå tänkt sig en övernattning i norra tyskland eller så.
Men det är klart, det beror ju på vad man kör också; de som åker värstingpreppade värstingbilar på värstingdäck har ju en milkostnad som heter duga... (Men vem vill räkna på VERKLIG milkostnad för sportbilen när man kan lura sig själv med bensin + "lite till"!) _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3993 besök totalt |