| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: 6-växlad 4wd Getrag från Alfa 164 q4
|
1990 besök totalt |
|
Från en -94. Gått knappt 13000 mil. 164 q4:an har en tvärställd 3-liters v6 på 232 hk/280 Nm. Endast 5000 spänn! Jämför med vad en frisk audi s2/4/6-låda kostar!
(Har en likadan fast ombyggd till 2wd i projektbilen.) _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
|
Hmmm, sitter det fördelningslåda på denna lådan också, eller sitter den efter någonstans?
Har du några bilder på lådan? |
|
Lådan har 2 medbringare för drivaxlar och 1 för kardan, så då är väl fördelningslådan inbyggd. Mittendifferentialen är ihopbyggd med bakre differentialen. Finns oxå om det är intressant. Även kardan, drivaxlar, spindlar, nav, You name it!
Ska försöka ordna några bilder! _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
|
|
|
Javisst !!
När bilfabrikanterna inte förstår vad vi stackars bilkonsumenter vill ha så måste man ju ta saken i egna händer!
_________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
|
Den ombyggda lådan köpte jag från en Alfa-verkstad i Danmark. De hade byggt om flera lådor, min var den 7:e i ordningen, till framhjulsdrivna Alfa 164:or. De menade att lådan håller bra för Qv'ns/q4'ans effekt men det finns ju så klart inga garantier. Jag förmedlar gärna kontakten om så önskas.
Jag återkommer med utväxlingsförhållandena. Det där med diffbroms är en bra fråga... Jag har tyvärr inget svar, men om någon här på rejsa vet så är jag oxå intresserad! _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
|
Den här herren är det som bygger om från 4wd till 2wd.
http://www.alfatec.dk/ _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
![]() |
SÄLJES
|
1990 besök totalt |