| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
renovera fälgar
|
1356 besök totalt |
|
renovera fälgar
hej! har gått i funderingar på att lacka om mina fälgar ett bra tag nu. så när jag väl tog tag i de å började blästra så släppte inte färgen?! verkar vara någon sorts gummibaserad färg? någon som har något tips på hur jag ska göra? MVH Jakob _________________ Jakob Josefsson |
||
|
Re: renovera fälgar
Vad är det för fälgar? Har du en tråd om bilen (där det syns vad du har) så kan du ju lägga in det i dina inställningar så du får en ny knapp "bilen" under alla dina inlägg. Dvs: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
fyllde 18 i höstas så har inte hunnit bli några bankörningar än å pengarna går mest till bensin
så därför finns inte ekonomin till å köpa massa delar så ja tyckte därför inte de var lönt å lägga upp en tråd än. så har därför tyvärr ingen. men det är en omgång radius r1 iallafall.
_________________ Jakob Josefsson |
||
|
Re: renovera fälgar
Antingen beta bort färgen med bums exempelvis eller skaffa värre bläster med grövre material. Men lacken på fälgar är seg och sitter bra... _________________ Roland Johansson |
||
|
jag hade samma problem när jag renovera min fälgar..
blästra & blästra med färgen gick inte bort mer en på ett par enstaka ställen där var lös sedan tidigare. så jag blästre av allt för att få en ren & uppruggad yta, sen så spackla jag i dom ställen där färgen hade lossnat, slipa och på med nån sorts primer för aluminium. sen på med slipgrund och sen färg. blev kanon för min del, och färgen sitter fortfarande. gick färgen inte bort efter all blästersand så sitter den ett par år till
_________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
renovera fälgar
|
1356 besök totalt |