Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
renovera fälgar
1356 besök totalt
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

Trådstartare
renovera fälgar

hej! har gått i funderingar på att lacka om mina fälgar ett bra tag nu. så när jag väl tog tag i de å började blästra så släppte inte färgen?! verkar vara någon sorts gummibaserad färg? någon som har något tips på hur jag ska göra?

MVH Jakob

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: renovera fälgar

Jakob.Josefsson skrev:
hej! har gått i funderingar på att lacka om mina fälgar ett bra tag nu. så när jag väl tog tag i de å började blästra så släppte inte färgen?! verkar vara någon sorts gummibaserad färg? någon som har något tips på hur jag ska göra?

MVH Jakob

Vad är det för fälgar? Har du en tråd om bilen (där det syns vad du har) så kan du ju lägga in det i dina inställningar så du får en ny knapp "bilen" under alla dina inlägg.

Dvs: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8810

Reftele
Här sen Jul 2005

Trådstartare
fyllde 18 i höstas så har inte hunnit bli några bankörningar än å pengarna går mest till bensin så därför finns inte ekonomin till å köpa massa delar så ja tyckte därför inte de var lönt å lägga upp en tråd än. så har därför tyvärr ingen. men det är en omgång radius r1 iallafall.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: renovera fälgar

Jakob.Josefsson skrev:

MVH Jakob

Antingen beta bort färgen med bums exempelvis eller skaffa värre bläster med grövre material. Men lacken på fälgar är seg och sitter bra...

Nyköping
Här sen Aug 2006

jag hade samma problem när jag renovera min fälgar..
blästra & blästra med färgen gick inte bort mer en på ett par enstaka ställen där var lös sedan tidigare.
så jag blästre av allt för att få en ren & uppruggad yta, sen så spackla jag i dom ställen där färgen hade lossnat, slipa och på med nån sorts primer för aluminium. sen på med slipgrund och sen färg. blev kanon för min del, och färgen sitter fortfarande.

gick färgen inte bort efter all blästersand så sitter den ett par år till

Reftele
Här sen Jul 2005

Trådstartare
hej! fick tipset att värma på fälgarna med gasbrännare. så nu e de gjort.. ska bara skicka in fälgarna på blästring en gång till så kommer det bli kanon!!

MVH Jakob

renovera fälgar
1356 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande