| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorkuddar
|
1963 besök totalt |
|
Motorkuddar
Har försökt att få tag på orginal motorkuddar till mina nya BMW Motorsport motorfäste men dom tillverkas inte längre så min fråga är : Vilket mrtl skall man använda sig av för att tillverka egna ? Dom ser ut som 2st koner 44mm i stora ändan 27mm i lilla totalt 14mm höga med en stålhylsa igenom
_________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
Det låter som att du är ute efter gummibussningar som ser ut som de som sitter till kränghämmare på många äldre bilar.
Amazon och massor med jänkejärn har den där lösningen och det finns stummare eftermarknadsvarianter också. Kanske kunde va nåt? _________________ /Per |
||
|
Ja något sådant skulle kunna fungera om man hittar något styvt, tips på någon som kan ha till tex jänkare ?? Dom bör väl vara hårda .
_________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
www.kgtrimning.se har till amazon vet jag men det bästa är nog att ta sig till nån shop som säljer grejer till jänkare och be att få titta/mäta på de bussningar de har hemma och se om det är nåt som passar.
Sen finns det drösvis på typ summitracing o såna ställen. Bläddrade i Biltemakatalogen och på sid 111 så hade de ett kit till ford sierra som ser lovande ut, är väl inte rätt storlek men annars såg det perfekt ut. _________________ /Per |
||
|
Re:
www.dli-teknik.se MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Motorkuddar
|
1963 besök totalt |