Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1329 besök totalt |
Öppettider Gotlandring
Hämtat på denna sida: http://www.gotlandring.com/sidor/bok (Hittade dit såhär: http://www.gotlandring.com och klicka på "Kalender" och sen på "Datum och Allmänhetens körning" och sen "Bokingar och Priser") Hur kommer det funka på "Allmänhetens körning"?? Det är ju nästan varenda dag 10 - 20!!!! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Från samma sida hittar man en preliminär prislista!
http://www.gotlandring.com/sidor/pri Såhär står det iaf idag: ---------------------------------------------------------------------------------- Gotland Ring säkerhetslicenser (för att framföra fordon på banan) Årslicens: 450kr Engångslicens: 120 kr (Teori, genomgång av film m.m. teori & film m.m. (Allmänhetens körning)) ---------------------------------------------------------------------------------- Årskort: 4.300kr (t.o.m. 17/8, ordinarie pris 6.500kr) (minst 80 dagar fri körning, varav 24 helgdagar) :woot: ![]() Heldag: 620kr Halvdag: 350kr ---------------------------------------------------------------------------------- Försäkring för bankörning Engångsförsäkring 100kr ---------------------------------------------------------------------------------- Jag vill flytta till Gotland!!!! _________________ ![]() |
||
På något sätt känns det overkligt. Är vi verkligen i Sverige?
Klart bra med säkerhetsgenomgång innan. Ni Ståkkhålmare har det bra, ni har ju färja i princip dörr till dörr. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Hallå gotlandringare, accepterar ni vanliga racinglicenser istället för er egen säkerhetslicens? Känns lite fånigt att lägga ut 650:-/3*120:- per år (man fixar nog inte mer än 2-3 körtillfällen per år) för kurser/licenser när man både tävlat och jobbat som formelbilsinstruktör samt redan betalar på sina racinglicenser......
Annars tycker jag det är bra idé med en obligatorisk kurs för folk som inte har racinglicens. Detta borde undanröja rätt mycket risker som vi idag ser på Ringen. Kan tänka mig att det ger ett annat försäkringsskydd för GR samt de som kör. Dessutom så lär man slippa turistbusssar och släpvagnar på banan. Tycker även att man kan besiktiga bilarna så att folk inte åker ut med livsfarliga skrotåk som läcker olja (orsaken till många dödsolyckor på ringen) eller som har bromsar som ger upp lagom till slutet på rakan. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
allmänhetens körning på Gotland Ring
Hej, Vi har ett info fel på vår hemsida som vi kommer att ändras inom kort, allmänhetens körning kommer inte att vara varje dag som det står. Vi börjar med Fredag 1/9 16-19, Lördag 2/9 10-13, Söndag 3/9 3/9, Tisdag 5/9 16-19 och Torsdag 7/9 16-19. Inom kort kommer mer info om allmänhetens körning, datum kommer att läggas upp på hemsidan och är man på ön och vill köra så kan man höra av sig till mig. Bästa hälsningar / Hans Dowald _________________ / H |
||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
ang tempo och så så snackade jag lite med de och så som jag förstod så blir det olika pass
att beroende på hur många slingor som man kör på så ska det vara olika antal bilar i olika antal tempon eller nåt klurigt det där _________________ jag brummar |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1329 besök totalt |