Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
M3 CSL snabbare än nya GT3 på Ringen! :)
<<   1, 2, 3, 4
6907 besök totalt
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Jag läste en mycket fin artikel om 24timmars på ringen i "Sportbilen".

Häpp!! vilket nummer var det ??

Här sen Jul 2003

slettet

Täby
Här sen Nov 2002

Frazze skrev:
Micke Holmström skrev:
Jag läste en mycket fin artikel om 24timmars på ringen i "Sportbilen".

Häpp!! vilket nummer var det ??

Nr 4/2001, Artikeln skrevs av Gunnar Dackevall som körde en GT3RS tillsammans med Lennart Pehrsson, Matte Lindén och Koit Veertee

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Anders Dauner skrev:
Saknar inte CSL AC? Fick för mig att det var ett gratis option. Eller det kanske var stereon det...

Edit: kanske ska läsa allt innan jag skriver...

Båda är gratis option.

När det började komma "riktiga" bilstereogrejer för sisådär 20 år sen var det folk i USA som blev förbannade på att man blev påtvingad en pissig bilstereo från fabrik som man sen dessutom fick ha besvär att plocka ur. De bildade en organisation som tryckte på biltillverkarna och lyckades i alla fall få igenom det som heter "Factory Delete option", d.v.s. man får fortfarande betala ordinarie pris, men man slipper i alla fall eländet!

Här är det tydligen samma sak, fast tvärtom!

JohanR

Malmö
Här sen Maj 2003

johann skrev:

Det där med att bilar skulle få ut max G i Bergwerk stämmer inte alls, flertalet får betydligt högre i Schwalbeschwanz eller Klostertal.

Vad gäller max G-krafter så får bl a GT2 1,35 G på gatdäck och många bilar når uppp till 1,3 G, däribland F550, GT3, 996 Turbo. Steget därifrån till 1,4. Så även om CSL:en har R-däcken att tacka för den del av det så är det inte hela sanningen.

Vet inte hur testet skulle tippa över till Porsches favör eftersom Sport Auto normal testar gatbilar som de levereras från fabrik eller tuner utan prestandahöjande optioner . Porschen ifråga hade PCCB och kördes på P Zero Rosso istf de Michelindäck den levereras med, trots det var en standardutrustad M3 CSL med fartspärren kvar snabbare.

Sen förstår jag inte den plötsliga strävan efter rättvisa, det är ju ingen hårt typad bilklass som testas och om man skall börja klaga på orättvisor vad sägs om att GT3 hade större motorvolym, mer vrid, mer effekt, bättre bromsar, lägre tyngdpunkt, lägre luftmotstånd, bredare däck osv.

Stämmer, tänkte på fel kurvor, fy på mig....
Man kan kolla in lite jmfrlser =) på
http://www.track-challenge.com/main.asp?useframe=comparison1d.asp?Car1 . . . .

Dock så menade jag bara att Gdata visar att De kört Porschen på gatdäck (iofs högprestanda) men M3n på R-Däck. 1,3 G vs 1,4 G är ändå en prestandaförbättring med 7,8% i kurvtagningsförmåga, något som ger rätt stort utslag på en varvtidsdiff på 0,9% i detta fallet. Det behövs R-däck/alt R-däckslik gummiblandning för att kunna dra 1.4 G oavsett chassi.

Jag tycker egentligen att sådana här jämförelser egentligen är helt menlösa. Jag lade mig mer i diskussionen för att poängtera att t.ex. däcksvalet faktiskt gör en jävla massa och att det blir lite fånigt att jämföra äpplen och pären över fyra sidor i forumet=). Att sedan BMW gör en kompetent bil är väl inget snack om saken. Mest imponerande är väl att den piskar/nästan piskar (välj själv) en renodlad racer/sportvagn när den faktiskt i grunden är en utmärkt familje/shoppingbil, något som kanske inte kan sägas om GT3an.

Det tycker jag är imponerande!

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Allmänt banåkaforum
M3 CSL snabbare än nya GT3 på Ringen! :)
<<   1, 2, 3, 4
6907 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande