Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2213 besök totalt |
Kort från Ringen helgen 24-28 juli.
Det här är korten jag tog i helgen vid mitt besök på Ringen. ![]() Killen i den röda overollen är min kusin som köpte sig ett varv runt Ringen för 70 euro i GT3:a race bil, under träningen på fredags kvällen. ![]() http://albums.photo.epson.com/j/Albu Välj: 0 Ringen 24-28 juli. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Jag såg att du var nere och hälsade på olaf Manthey. Köpsugen på den silvriga gt3:an?
![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Trevligt!
Själv besökte jag ringen för första gången i söndags (27:e). Ska försöka lägga upp lite bilder från ringen, spa och kanske lite annat inom kort. Som sagt var detta mitt första besök på ringen men förhoppnigsvis inte det sista! ![]() Förövrigt så var det grymt kul att se Sabine bryta ut M5:an i Brünnchen ![]() ![]() / Andreas _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||||
Stallet som min kusin åkte med hette ”Captain Racing” www.captain-racing.com vad han som körde hette uppfattade han aldrig.
Men här är ett kort på honom. ![]() Dom hade 4 bilar under fredags träningen nr 34 fick min kusin åka i, nr 669 var den GT3:a som dom använde under tävlingen. Tiden för GP + Nordslingan var omkring 9,10-9,15 min, han hade uppfattat några hastigheter efter banan, 240 innan han bromsade i Aremberg, 110 i Karusellen & 260 på den långa rakan, där han fick uppfattningen att han inte drog ur den fullt. Men ett parti där det verkligen gick undan som han tyckte var mellan Pflanzgarten 2 & högern innan Schwalbenschwanz, där han innan högern hade bromsat verkligen hårt, så det var tur man satt så hårt fast spänd annars hade man fart ut genom rutan sa han. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
http://albums.photo.epson.com/j/View
Den här vingen var väl ändå för mycket? Eller vad säger ni? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Den sitter på den som hade pole i 24 h tror jag. Den fyller nog sin funktion. ![]() |
||||||
Den hade nog inte suttit där om den hade gjort bilen långsammare ![]() Den bilen går något alldeles grönjävligt.... _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Vi stod vid Schwedenkreuz när dom kom på första varvet, när den svarta Porschen svängde i Aremberg var bil nr 2 i S-K. Nästa varv var ledningen 20 sek, han utklassade allihopa, men till slut vart han 10:a ett varv efter BMW som vann. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Var det den blåa M3:an som vann igen? Dvs Johannes Scheid! |
||||||
Det var det visst, den här alltså! ![]() |
||||||
Nu finns mina bilder från Ringen här: http://community.webshots.com/album/
Ringenbilderna börjar med den vita GT2:an. Innan den finns några bilder från Spa i Lördags. Jag är ingen snackpelle direkt, så jag skiver ingen lång story om alla bilder... ![]() ![]() /Andreas _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||||
Fina bilder Andreas
![]() ![]() ![]() Är inte detta NFS-Tobbes M3`a ?? ![]() Han huserar ju inte på detta forumet men i BMW-kretsar är han väl inte helt okänd. Och vad jag vet skulle han väl åka ner i helgen som var. Med tanke på vad som diskuterats i en annan tråd, funktionärerna verkar vara helt ointresserade av den vita M3 E30`n ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2213 besök totalt |