Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 279863 besök totalt |
I fredags när jag var i Linköping kunde jag inte hålla mig, jag åkte förbi Sviestad och kikade på den nya böjen.
Kan nog bli riktigt kul tror jag... Lite höjdskillnad, en kul sektion som nyper in i rondellpartiet. Den här nya kurvan kan nog funka bra både med och utan rondellen. Hoppas iofs att man kommer att köra rondellen även fortsättnigsvis på banträffarna. Lite ny asfalt i rondellpartiet så blir det riktigt bra. ![]() ![]() Telefonbild... |
||||
Du var här i fredags och ute på banan dessutom...men hörde man ngt från dig?
![]() ![]() ![]() Sen att man ska in i rondellen och harva...vill man knöka och böka går det bra att anmäla sig till närmsta slalomtävling... ![]() Så tycker jag och jag tror inte vi kommer fortsätta åka där...iaf inte officiellt. ![]() ![]() |
||||
Jag kanske är skadad, men jag tycker rondellen är kul..
![]() (Enda stället på banan där jag har nå'n chans att åka i fatt kompisarna...) ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag har gjort det i 160+ på Knutstorp, kan verkligen inte rekommendera träning för detta...... ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Mental träning ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Re:
Jag tycker också rondellen är kul! ![]() Kanske av samma anledning som Lasse... ![]() Kom att tänka på en sak, jag har kört rondellen på ett sätt vid en banträff (högertrafik som på landsväg) och på ett annat sätt (genar vänster genom rondellen) på långloppen. Vilket sätt är det vi diskuterar i denna tråd? Som vi kör(t) på långloppen gillar jag den skarpt men när det körs som en riktig rondell gillar jag den inte lika bra. ![]() |
||||
Jag har bara kört rondellen åt "fel håll", en kvarts rondell i vänstertrafik enligt rejsas banskiss
![]() Det är på det sättet jag gillar den. ![]() https://rejsa.nu/bana_info.asp?svies ![]() |
||||
Re:
Behöver inte tas upp på licensträning, det kommer automatiskt när du fått licensen och är uppfriskande. För det mesta sköter hojen den biten själv, att man kliver av alltså ![]() ![]() _________________ Roland Johansson |
||||
Jag instämmer i Andreas kritik. Bök och knök och hela tiden ett kämpande för att till slut komma rätt vid p.28. Ett ställe där varken 1:an eller 2:an är rätt under lång tid.
Men med fräsch asfalt kanske det blir lite roligare _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Ettan...! ![]() Hur sakta kör du Micke...? ![]() ![]() Med ShoppingClon (som gör precis 100 på tvåan) åker jag på tvåan vid 20-23, trean 23-28 och tvåan igen 28-30. ![]() Fullt mos på trean genom rondellen. ![]() ![]() Håller iofs med om att det är lätt att "köra på sig" vid 28-29... ![]() Edit: Fuling säger att en frisk bil ska kränga 1-1,5 grad... Hjälp... ![]() |
||||
Re:
Jag älskar rondellen. J***r vad man kan stå på, och det hoppar och studsar o släpper och man ger jääääärnet ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Verkligen. Vilket man antingen upptäcker nånstans kring 29. Eller så upptäcker man det först vid 30 ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
Jadu lars, skänk en tanke till dom som har det värre
![]() ![]() Välbekant stället på sviestad: ![]() Jag tycker också att rondellen är rätt skoj, men som det är nu så är asfalten lite väl usel, det blir lite lätt lite sladdigt och hoppigt. Men som andra sagt, ny asfalt där så kan det tom bli en rolig bana ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
En omväxlande bana skiljer agnarna från vetet som man sa för så varför inte en hoppig o krokig sektion före en snabb höger så man ser vem som behärskar allt.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Jag gillar åxå karusellen, både med "mattsvarta raketen" och min Fiat Coupe. Med Fiaten tog det ett tag innan jag lärde mig hitta vägen igenom och få flyt, men nu är jag förtjust i den. Lite jämnare underlag skulle inte sitta fel dock.
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Samma här! Jag gillar även 270 graders varianten av rondellen som kördes på instruktörskursen även om jag föredrar den kortare/snabbare varianten. Tänkte förresten vara med på kursen i år med... hoppas det inte är isigt bara... (11:e April på Sviesta) ![]() |
||||
Is tja då blir det en dimension till att klara kul det med men kanske inte med R-däck.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Re:
Näe då får nog gatdäcken sitta kvar på bilen... fast å andra sidan de håller ju inte många varv om det inte är is på hela banan... ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 279863 besök totalt |