Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4051 besök totalt |
Re:
Tack! Det får bli när jag fått bilen på hjul igen i så fall. ![]() Duger det åt Porsche Cup bilar så lär det duga åt mig... ![]() |
||||||
Re:
utan att veta luktar det dyrt... (1500kr+) _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Re:
Är det i de trakterna så är det för dyrt för mig med. Men återstår ju att se. ![]() |
||||||
Beror väl på vad som ska ingå ifall det är dyrt eller inte?
En injustering av cornerweight inkl rideheight kan ta 2-3tim om man börjar från scratch. 400:- + moms/tim låter som ett klart bra pris. Kanske blir det billigare om ni gör klart rideheight innan? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Re:
Så är det ju alltid... ![]() Justeringen kan jag ju göra själv, bara att skruva lite på fjädersätena fram. Fast jag skulle behöva låna vågarna tills det är jämt och fint runtom... ![]() Rideheight är definitivt klart på min bil. Den ska vara den höjd den är, förutom om det behövs justeras lite för hörnvikten då. ![]() |
||||||
Kostar det inte mer än 400+moms i Stockholmstrakten så är det en tredjedel av vad det kostar i Skåne, ...jag lyfter på hatten och säger grattis!
/Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Re:
För dyrt för mig tyvärr då... ![]() |
||||||
Ungefär samma som här alltså, om man räknar in hjulinställning också. Hursomhelst så är det helt klart värt det!
/A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Speciellt med tanke på att den som nu äger vågarna har gjort en investering på kanske 15000,- och gärna vill ha tillbaka sina pengar inom överskådlig framtid, skall han sen använda sig kunskap (tid), fyrpelarlyft och hjulinställningsutrustning för i runda slängar 100000 + moms så får man nog räkna med att det kostar en slant.
Corner weighting och hjulinställning gör ju underverk på en bil, från okörbar eller kanske ganska bra till underbar. ![]() |
||||||
Re:
![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4051 besök totalt |