Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5337 besök totalt |
Re:
Lars-Göran ![]() Kul att man slipper dig i B då! ![]() ![]() Grattis till nya åket! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Re:
Mastercard och Visa är inte poppis eftersom det är för dyrt med avgift för handlaren. Här i sverige betalar jag runt en procent i avgift när jag tar betalt med kort, i tyskland kostar det 4-5% enligt en leverantör jag trodde kunde ta kort när jag var nere och skulle hämta delar för ett par år sen. Att ta ut 70000,- sek i en bankomat inne på ett bankkontor gick utmärkt men kostade en slant i uttagsavgifter ![]() |
||||
Grattis Jim till en ännu finare bil än din gamla.
Jag åker nog till dej nån dag och kollar på den. Vi får väl gasa lite mot varandra på nån konbana i sommar. Du kommer väl när vi anordnar körning på Uråsa? Mvh _________________ Berne Fransson Esther Se7en -06 Lotus Europa S2 -70 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32034 |
||||
Tack tack Karl!
och jag som bytte för att du var besvärlig ![]() ![]() Är himla roligt att ligga och "bråka" med tiderna. Vi kan nog göra det ändå för jag undrar om turbon har så stor fördel i en konbana mot NAn? Ja, nu är det inte många månader kvar tills vi ses på ett flygfält ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||
Re:
Tack Berne ![]() Du är jättevälkommen hit, har tvättat, vaxat och pysslat med den idag så att den ser fin ut. Du har mitt nummer så det är bara att ringa när du har lust. Vill ju höra det senaste om dina bilar med, har hållt utkick under "Våra rejsbilar" men inte sett något ![]() Locost Klubbens konbana på Uråsa förra året var den absoluta höjdpunkten för mig förra året. Ni hade anordnat allt väldigt fint ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||
Re:
Tack! Nu vet jag. _________________ MatsWalhberg |
||||
Re:
Kul att höra hur du gjorde! Funderar själv på att ev. importera en bil istället för att köpa den här. _________________ MatsWalhberg |
||||
Re:
SNYGG BIL !!! grattis - hälsn. hartmut ![]() _________________ hartmut stammler |
||||
tänkte fråga hur mycke det kosta att regga in den i sverige nu
(då jag hörde nått om att det skulle bli billigare nu efter nyår?) sen en liten sak som inte riktigt hör hit men hur mycke får ägaren tilbaka i tyskland på sina plåtar och om man bara ska ta hem en reservdelsbil så tänkte jag ifall man behöver regga om den i tyskland för att ta in den ?? och behöver den som ska stå som ägare i sverige vara samma som inporterar den (utan försäljning altså) (tänkte ifall man tar in en reservdelsbil som inte ska besiktas i sverige skulle kosta att ta in ? ) _________________ // Mikeal Rylen |
||||
Re:
[Besserwisser] I hela Tyskland (inte bara Hamburg) är det EC-kortet som gäller. Detta kan vem som helst få eftersom det till skillnad från kreditkort är ett slags kontantkort som inte är kopplat till nån kredit. Om man är tysk medborgare eller inte är i båda fallen ointressant, det viktiga är att man har god ekonomi. [/Besserwisser] ![]() _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5337 besök totalt |