Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-03-12 Gokart Serie Göteborg (Majorna)
<<   1, 2
4928 besök totalt
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Tar ett tidigt tåg till Göteborg imorgon så att jag hinner vara med i den öppna tävlingen. Möjligen finns litet tid för att lära sig hitta runt innan det drar igång. Annars får jag köra på känn....

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Spännande!

Jag kommer vara med och fajtas idag!

Mvh Gustav

Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Kul att det kommer fler och kämpar
Cyberiod lovade att han skulle köra skiten av oss alla

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Josen skrev:
Kul att det kommer fler och kämpar
Cyberiod lovade att han skulle köra skiten av oss alla

Tack för den.... Nu vet man vad som väntar om man skulle våga sig dit. Får se om jag kommer ikväll.

#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Tack alla för en kul kväl
Själv lyckades jag på ett banan-skal ta mig till A-final och fick till körningen tyckte jag

Imponerande av RBC-Lars att dundra upp i A-final första gången på banan , ber om ursäkt för min "hej" puff som gjorde att jag kunde passera . Hoppas du kommer fler gånger och sätter oss i Götet på plats Andreas på Gokarting.nu har nu ögon på mig

Gustav körde imponerande till vinst i C final, kommer att bli giftig
Cyberiod snabbare och snabbare genom racet, mindre attack så kommer det gå fortare tror jag

Niklas nere på kalastider nu 33.74, blir snart en A-final där
JC fick skit kart och körde dåligt

RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Så har man test gokarthallen i Majorna under tävlingsmässiga former. Smög dit litet tidigare och körde ett dropinpass med en iskall kart. Lyckades köra 34.84, så helt hopplöst kändes det inte. Banan var visserligen hal men jämfört med t ex Älvsjö var underlaget ganska strävt.

Träningsdags och ytterligare förbättring, med 24.32 låg jag i mitten i min grupp. När det sedan blev dags för kval hade jag börjat hitta runt och kunde kvala in som sexa i A-finalen med 33.65.

Visserligen hade den genomsympatiske lekledaren förklarat regelverket, men sanningen att säga hade jag nog inte förstått riktigt. Toleransnivån är betydligt högre på de hallar i HQ som jag brukar besöka. Fick mig några törnar som passerade domarens argusöga, men när jag själv petade till en konkurrent efter en för sen inbromsning dök svartflaggen upp. Bara att stå och skämmas. Möjligen kunde jag delat det ödet med någon till. Nu blev det en tiondeplats, men det känns ändå bra med tanke att de flesta av de 30 deltagarna hade varit med tidigare.

I stort var det en mycket rolig övning, bra organiserad och med hög standard på deltagarna. Återkommer gärna vid fler tillfällen om det passar med mitt resande.

Till sist, tack Zorro för liften till stan.

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Re:

Josen skrev:
ber om ursäkt

Det är lugnt, är ju van vid betydligt värre saker.

Men det kanske lurade mig något, eftersom jag möjligen bedömde nivån med hänsyn till din passering. Jag har nog lärt mig till nästa gång. (som jag hoppas att det kan bli)

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Joachim blir ibland påkommen med byxorna nere... Både på kartingbanan och annars... (men ofta lyckas han hålla sig undan)
Det kanske skulle sitta saftblandare på karten som aktiveras 5 sekunder efter en alltför kraftig puff , det är ju inte lätt att bevaka tre-fyra fighter över hela banan. Men med mer grunkor så blir det bara fler trasiga grunkor...

Det är ju skoj att tiderna kommer ner lite, bara synd att jag inte lyckas klura ut varför... Denna gång kom bästa varvet när jag slappnat av på sista varvet (ingen risk att bli blåflaggad längre). Men med 6 av 19 varv under 34 så kanske rytmen börjar komma.
Kanske är det bara att det blir fler och fler varv med få misstag helt enkelt.

Skoj med lite långväga korsbefruktning av hyrkartandet thumbs up

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Ja, det här var verkligen en trevlig tillställning! thumbs up Men tyvärr kändes det ordentligt ringrostigt och jag hade svårt att få till några bra tider. Och när hornen växer i samma takt som frustrationen blir resultatet tyvärr bara

Nåja, förb**** trevligt var det i alla fall och troligtvis den mest organiserade hyrkart jag någonsin kört.

Mycket imponerad av Lars som lyckades sätta så fina tider på en ny bana. Även Gustav körde bra och jämt. thumbs up
Nu får jag väl dyka upp oftare och sätta stora filen i varvtiderna......

#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Kul kväll!

Lyckades som sagt komma först av dom sämsta!

Tack vare lite tips från Joachim lyckades jag pressa mig ner under 34 (33.93) sek på ett varv så möjligheter finns det! Konsekventa tider under 34 är ett måste bevisligen om man ska vara med och fajtas lite längre upp... Får helt enkelt fila lite påt!

Respekt till er, dom flesta, som ligger och nöter på 33-tider!

Jag kommer köra fler gånger!

Mvh Gustav

Linköping
Här sen Mar 2004

Lika trevligt denna gången, men jag kör för illa...

Cyberoid: Antar att det var dig jag krigade med i finalen??

Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Nykom skrev:
Lika trevligt denna gången, men jag kör för illa...

Cyberoid: Antar att det var dig jag krigade med i finalen??

Det är inte omöjligt! Jag råkade kanske ge dig en liten "puff" i första kurvan i slutet av rejset? Kan ju passa på att be om ursäkt för den lilla fadesen...

#52 Modsport II
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004

Hej hej, Slow-Joe här.
Det är alltid kul att köra kart, men detta var ju mitt sämsta resultat detta året .

Kul med nya kart kombatanter

Syns nästa vecka (om man inte blivit magsjuk vill säga).

/ Jonas

Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Måndag 5/3 är det dags igen, mycket tajt nu. Får hoppas på att man få en kart som stämmer mot körstil
Sist märkte jag att om man lutar sig ut hårt (nästan överdrivet) i fullfarts högern fick man bra fart med sig.

Hoppas fler kommer

Sist fick jag hoppa över för att få priser på SVKG årsmöte (trevligt thumbs up ), man straffas hårt om man missar någon gång.

http://gokarting.nu/admin/race_standings.asp?seasonid=0701

/Joachim

easec
Skåne
Här sen Sep 2004

var håller ni hus? Är i Gbg hela veckan, så det skulle passa bra att komma och kolla! / från Lomma

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Citat:
var håller ni hus? Är i Gbg hela veckan, så det skulle passa bra att komma och kolla! / från Lomma

Här hittar du go-kart hallen:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB:WflWhit . . . .

/Joachim

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Josen skrev:
Citat:

Här hittar du go-kart hallen:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB:WflWhit . . . .
Hitta.se's plupp är bara i fel ände av bussgaragen, man får åka runt till baksidan (och se upp så man inte blir överkörd av bussarna).

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Då var det dags igen

Verkligen tajt nu - sist lyckades jag igen sladda in i A-final, lär jag inte göra nu. Skiljer inte mycket mellan A,B,C finaler. Nu verkar det handla om att får rätt Kart, när man kvalar.
http://www.gokarting.nu/admin/race_standings.asp?seasonid=0701
Föreslog att man skulle får räkna bort en - men det gick inte så man måste nästa vara med på alla om man skall kunna slåss om topp tio.
Ändå kul att med 1.91 och 100 kg kunna ge "tunga" gubbar en match, gäller som vanligt att få med sig farten och köra smooooth....

Jag vet att
Nikkas F
Carl R
Jonas

kommer - får vi se Cybriod och headline igen ?

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Josen skrev:
Då var det dags igen

Verkligen tajt nu - sist lyckades jag igen sladda in i A-final, lär jag inte göra nu. Skiljer inte mycket mellan A,B,C finaler. Nu verkar det handla om att får rätt Kart, när man kvalar.
http://www.gokarting.nu/admin/race_standings.asp?seasonid=0701
Föreslog att man skulle får räkna bort en - men det gick inte så man måste nästa vara med på alla om man skall kunna slåss om topp tio.
Ändå kul att med 1.91 och 100 kg kunna ge "tunga" gubbar en match, gäller som vanligt att få med sig farten och köra smooooth....

Jag vet att
Nikkas F
Carl R
Jonas

kommer - får vi se Cybriod och headline igen ?

Nej tyvärr inte denna gång heller. Måndagar är svåra att komma loss....

#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Re:

Josen skrev:
Då var det dags igen
får vi se Cybriod och headline igen ?

Kanske, funderar på det, tänkte iofs. lägga kvällen i garaget... får se om jag får ihop det!

Fixhult
Här sen Apr 2004

Nu borde detta ju egenterligen bli en eftertråd, om vi inte skall snacka upp inför höstsäsongen (andra halvan av 2007)

Ikväll gick det riktigt jämnt, lungt och fort för min del. I B-finalen blev det många 33.6 tider i följd och det kröntes med en 33.47 innan jag kom för nära Mertkan. Både karten i kvalet (33.69) och den i finalen verkade passa ok för mig.

Tydligen har alla timmar med LFS lönat sig

JC blev 11a och Josen 12a totalt. Jag sladdade lite på 17e.
http://gokarting.nu/admin/race_standings.asp?seasonid=0701

Hoppas, hoppas att träningen lönar lite sig när man kommer ut på asfalten i vår, det kan ju inte vara fel att lära sig att köra mindre "digitalt".

Inför träffar
2006-03-12 Gokart Serie Göteborg (Majorna)
<<   1, 2
4928 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande