Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Kort rapport 17 februari 2007
1, 2   >>
3414 besök totalt
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Eftersom den tyska vintern lyser med sin frånvaro passades det på med ett besök idag. Förvånansvärt få besökare (karnevalen skördar nog sina offer just nu, hehe...) men perfekta förhållanden. Absolut torr bana överallt! Träffade Fredrik (Qvisfr) över en kopp kaffe, han kommer nog att bidra med några bilder senare.

Intressant att notera var att de bara sedan i januari hunnit asfaltera om från Flugplatz-högern ner till det lilla Schwedenkreuz-krönet och sedan från Schwedenkreuz till Aremberg. Insidan av Schwedenkreuz-vänstern är numera slät som ett salsgolv (nåja, jämfört med hur det var tidigare i alla fall...)! De höll även på att gräva upp bankanterna från Aremberg och ner till halva Fuchsröhre så där kanske det blir ny asfalt också. Sedan var Hohe Acht och S:et innan Wippermann också nyasfalterade, det sistnämnda kändes halt. Asfalten kanske inte hade hunnit torka...?

En av de märkligaste olyckorna jag sett dök upp när jag njöt av ett varv i passagerarstolen i Fredriks "racer-Alfa" (Den gick över förväntan bra! Hur långt under 10 min fixade du till sist?). I utgången av högern ut på Döttinger Höhe hade en M3 E36 sladdat av mot insidan av kurvan och klättrat upp på jordvallen och hamnat 20 m upp i skogen bland buskar och småträd! Bilen såg relativt hel ut och föraren hade nog tur att han sladdade av där och träffade jordvallen, något senare står det ju armco-räcke längs med bankanten...

Täby
Här sen Apr 2006

Härligt att få lite rapporter från er svensktyskar som har så nära till ringen
Man blir ju inte ett dugg avundsjuk på att kunna köra mitt i vintern!

Upp med lite bilder nu Fredrik!
Själv satt man å kikade lite på webkameran efter att ha fått några sms-rapporter om att ni var där å körde, det var ändå några bilar där tyckte jag mig se, tom några motorcyklar hade ju hittat dit! Christian är din Clio blå el. svart?

Fortsätt med rapporteringen så vi som har några månader kvar innan vi kommer ner har nåt att njuta av thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re: Kort rapport 17 februari 2007

Christian Eick skrev:
(karnevalen skördar nog sina offer just nu, hehe...)
! Hur långt under 10 min fixade du till sist?)...

Bilder kommer nu. Karnevalen skördade mig, så jag kom precis hem igen!!

Det blev till slut 15 sek under, så nu Mats får du ner o hyra dieseln igen!
Alfan kändes dock vansinnigt svampig, och bromsarna räckte ju inte till så det var stundtals lite spännande. Dock lärorikt och härligt. Lagom med trafik, trevliga människor på parkeringen, många lokala förmågor man börjar att känna igen och kvicksilvret visade som mest på 10 grader i skuggan. Inte dåligt!

Verkar som de är lite tagna på sängen över det fina vädret, på Pistenklause hade de bara Wienerschnitzel att erbjuda, och den smakade som om den var över från oktober förra året! thumbs down

Det blev 5 egna varv.
Tack för det fina varvet, Christian. Vi kollade in varandras spårval, och var väl ganska överens om att vi körde rätt så likvärdiga spår, tror jag. Den gröna Supran som är lite av en engelsk stammis, var lätt skrämmande att åka med. Ej för bilen och dess effekt, utan just för val av spår och bromspunkter från förarens sida!! Läser de inte in sig på ideallinjen? Konstigt.....
Undrar vad den skulle kunna prestera med rätt förare?

Zakspeed körde rundturer i detta monster:

TVR med förare från Köln. Kommer nog ses här en del i år.

www.rent-racecar.de har bytt vagnpark. Numer nya BMW 320 Si.

Alfan i gott sällskap!

964 RS

Såna feta fälgar får du skaffa dig, Mats!!

Tuff Cooper Works, Finns det inte en här på forumet?

En RS4 bara för dig, Henrik.

Christians räser. Tack för varvet!

Å så blev Alfan av med oskulden!!

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Qvisfr skrev:
Christian Eick skrev:
(karnevalen skördar nog sina offer just nu, hehe...)
! Hur långt under 10 min fixade du till sist?)...

Bilder kommer nu. Karnevalen skördade mig, så jag kom precis hem igen!!

Det blev till slut 15 sek under, så nu Mats får du ner o hyra dieseln igen!
Alfan kändes dock vansinnigt svampig, och bromsarna räckte ju inte till så det var stundtals lite spännande. Dock lärorikt och härligt. Lagom med trafik, trevliga människor på parkeringen, många lokala förmågor man börjar att känna igen och kvicksilvret visade som mest på 10 grader i skuggan. Inte dåligt!

Verkar som de är lite tagna på sängen över det fina vädret, på Pistenklause hade de bara Wienerschnitzel att erbjuda, och den smakade som om den var över från oktober förra året! thumbs down

Det blev 5 egna varv.
Tack för det fina varvet, Christian. Vi kollade in varandras spårval, och var väl ganska överens om att vi körde rätt så likvärdiga spår, tror jag. Den gröna Supran som är lite av en engelsk stammis, var lätt skrämmande att åka med. Ej för bilen och dess effekt, utan just för val av spår och bromspunkter från förarens sida!! Läser de inte in sig på ideallinjen? Konstigt.....
Undrar vad den skulle kunna prestera med rätt förare?

Såna feta fälgar får du skaffa dig, Mats!!

Å så blev Alfan av med oskulden!!

5 sekunder till ska nog inte vara nåra problem kapa med den där 318d jag fick sist! Men nästa gång kanske jag har turen å få en 320d (som de påstår man ska få när man bokar!!), då du...
Å andra sidan så om jag känner dig rätt så kommer din stackars Alfa att plågas runt snabbare än så alldeles snart...

Fälgarna är väl såna som sitter på en M6:a 19" om jag inte missminner mig?

Va fin Alfan blev med ett ringenmärke...

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Tack för rapporten, och bilden Man längtar ju inte dit mindre direkt...

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Qvisfr skrev:

Är du säker på att det var Zakspeed?

Tyska agenturen för Mosler drivs av bla. Raeder Motorsport. De var tom inne på att köra en i VLN men stoppades av det faktum att bilen måste vara tillverkad i minst 1000 ex (vilket Mosler MT900 inte är).

Edit: Såg nu att det ryktas att Zakspeed ska köra Mosler i FIA GT så du kanske inte är ute och cyklar trots allt.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Anders Dauner skrev:
Qvisfr skrev:

Är du säker på att det var Zakspeed?

Tyska agenturen för Mosler drivs av bla. Raeder Motorsport. De var tom inne på att köra en i VLN men stoppades av det faktum att bilen måste vara tillverkad i minst 1000 ex (vilket Mosler MT900 inte är).

Edit: Såg nu att det ryktas att Zakspeed ska köra Mosler i FIA GT så du kanske inte är ute och cyklar trots allt.

Grabbarna som hjälpte folk på plats (misstänker sponsorer!), hade iaf deras jackor!?
Shit, vad den gick!

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Hur fungerar det här med Rent-a-Racecar egentligen? Har man möjlighet att köra då det är turistkörning?

Har varit inne på deras hemsida ett par gånger tidigare men inte hittat den info jag var ute efter.....

Philip Lundh
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

MatroxMGA skrev:
Hur fungerar det här med Rent-a-Racecar egentligen? Har man möjlighet att köra då det är turistkörning?

Har varit inne på deras hemsida ett par gånger tidigare men inte hittat den info jag var ute efter.....

Det är precis vad det är till för, turistkörningen.
Ring o prata med honom. Han håller till hos Ring-Racing.de.

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Christian är din Clio blå el. svart?

Jag antar att Fredriks bilder gav dig den infon du sökte?!

Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Qvisfr skrev:
Det blev till slut 15 sek under

Wow, 9.45 för en 150 hk Svensson-Alfa är ju inte alls så tokigt! thumbs up

Qvisfr skrev:
Tack för det fina varvet, Christian. Vi kollade in varandras spårval, och var väl ganska överens om att vi körde rätt så likvärdiga spår, tror jag.

Absolut, och det talar ju till min fördel med tanke på dina tider!
Ser fram emot att få åka med i Porschen när den kommer ner!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Du hittade en MINI Works GP

Min kommer också att skyfflas runt på Ringen.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Hobbe skrev:

Hoppas man kan få en åktur!
Jag är riktigt nyfiken på den här bilen.

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Qvisfr skrev:

Det finns fyra-fem st GP i Sverige.
Två av dessa och ett antal andra MINI:sar kommer troligen att vara på Mantorp 5/5.
Annars blir det Ringen i juli

stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

MatroxMGA skrev:

Philip det enda du behöver tänka på om du t e x hyr deras nya BMW 320 SI är att självrisken är på ca 9000euro . Fick kört den i regnet för ca 3 månader sedan och den är jättekul, kan verkligen rekommendera den. De har ju även andra äldre racebilar.

Jag kommer med all säkerhet hyra den till våren, så kul var den.

I övrigt tack för info och bilderna killar, klart är att man blir sugen på att flyga ner nu.

Tokholm
Här sen Apr 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Hobbe skrev:

Tjena vurpan!!

Sluta fuska och tänk på oss andra som inte hunnit ned än - kanske i slutet av denna vecka!!

/Fürstenhoff.

Ps!
Lovar dig på stående fot en lugn åktur i denna http://gatbilar.se/car.php?car=5528 någon gång i mitten av april!!
Ds!

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
MatroxMGA skrev:

Philip det enda du behöver tänka på om du t e x hyr deras nya BMW 320 SI är att självrisken är på ca 9000euro . Fick kört den i regnet för ca 3 månader sedan och den är jättekul, kan verkligen rekommendera den. De har ju även andra äldre racebilar.

Tack för infon Gaute. Har försökt kontakta dem men ännu inget svar. Vad har de för bilar att erbjuda utöver 320Si och vad ligger priserna på ungefär?

Vi ses kanske nere på ringen i vår

Philip Lundh
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

MatroxMGA skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
MatroxMGA skrev:

Tack för infon Gaute. Har försökt kontakta dem men ännu inget svar. Vad har de för bilar att erbjuda utöver 320Si och vad ligger priserna på ungefär?

De har iaf haft förut, ( vet ej om de finns kvar ), en Compact, nån 325:a och en E36 M3 fullt raceutrustad.
Svarar han inte så prova att ringa till www.ringracing.de. De är släkt med varann och servar bilarna!
Schulstraße 15 :: 53534 :: Wiesemscheid :: Tel.: +49 2691 932161 :: Fax: +49 2691 932163 :: info@ring-racing.de :.

Väl mött på Ringen-

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Re:

Qvisfr skrev:
MatroxMGA skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
MatroxMGA skrev:

De har iaf haft förut, ( vet ej om de finns kvar ), en Compact, nån 325:a och en E36 M3 fullt raceutrustad.
Svarar han inte så prova att ringa till www.ringracing.de. De är släkt med varann och servar bilarna!
Schulstraße 15 :: 53534 :: Wiesemscheid :: Tel.: +49 2691 932161 :: Fax: +49 2691 932163 :: info@ring-racing.de :.

Väl mött på Ringen-

Lyckades få tag på rent-a-racecar idag men de hade ingen aning om någon BMW 320Si eller några andra bilar som kunde köras på offentliga dagar (endast rena tvälingsbilar) Någon som vet hur det ligger till egentligen?

Gaute?

Philip Lundh
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Käre Philip, du har fel web adress. Den skall vara som lyder, samt se adress o nummer ovan till Ring-Racing.

http://www.rent-racecar.de/

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Re:

Qvisfr skrev:
Käre Philip, du har fel web adress. Den skall vara som lyder, samt se adress o nummer ovan till Ring-Racing.

http://www.rent-racecar.de/

Så går det när man har bråttom och läser lite snabbt. Utgick bara från länken (http://www.rent-a-racecar.de/) som du skrivit ovan i samband med bilderna.

Vad säger ni, är det 320Si som gäller om man ska hyra eller?

Philip Lundh
Citera
Nürburgring
1, 2   >>
3414 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande