Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1537 besök totalt |
BBS-Fälgar av bly???
Kan vikten på BBS Motorsport GT Magnesium fälgar 13"*7,5 verkligen väga 6 kg/st? ![]() Det var svaret jag fick av han som sälger BBS fälgar, trodde inte det var blingfälgar för det priset. ![]() Nån som vet bättre? |
Det låter ju onekligen mycket men är de tänkta för rallypåfrestningar är det nog ingen orimlighet.
Jag har sett att många Compomotivefälgar väger väldigt mycket i förhållande till vad de "borde" om man jämför med OZ Superleggera mfl. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
Tror att han mot förmodan har fel om vikten, dom är inte byggda för rally utan racing på asfalt och i magnesium vilket borde borga för låg vikt. Tänkte om någon här har liknande fälgar som man vet vikten på.
![]() Dom är ju riktigt snygga så det vore ju synd om jag valde bort dom pga att dom är för tunga och det senare visar sig att jag fått fel vikt. ![]() |
Compomotives CXR
om det kan vara till någon hjälp: Compomotives CXR 7x13 väger 4,7kg och 8x13 väger 5 kg, och de är inte magnesium http://www.mocomp.se/produkter/compo mvh _________________ Johan Lekås |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1537 besök totalt |