Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
konbane-åkande i skaraborg?
973 besök totalt
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007

Trådstartare

Vilka föreningar i skaraborg ordnar konbane-körningar regelbundet? Har letat efter info ett tag nu utan att lyckas hitta något användbart. Det kan ju inte bara vara lazzat som är aktiva på den fronten?

Kristoffersson Engineering
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004

Vi i karlstadracing brukar köra minst 2 konbanor / år det är ju inte så långt att åka från Mariestad.
Håll utkik på www.karlstadracing.nu.

Accord -04
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

www.ssij.nu är närmare och brukar köra lite konbana har jag för mig.

Flute
Skövde
Här sen Nov 2005

Jag tycker att det är lite ont om körningar häromkring.

Man kan kanske ordna nåt med moholmsstrippen

Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Skarabörj

Vad jag vet så har det aldrig anordnats några konbanekörningar i skaraborgstrakten. I så fall har de varit små eller dåligt marknadsförda. Rent spontant känns det som om det är de här killarna man ska snacka med. De anordnar ju årligen körning på kullen ihop med Club Alfa Romeo.

Moholmsstrippen vete sjutton om den passar så bra för svängkörning. I layouten är den visserligen perfekt med sin rejält tilltagna bredd och alla taxibanor som går runt, men jag undrar hur bra det funkar med de tvärliggande spåren som finns över banan. Ett präktigt bredställ + kanter i asfalten = ?

Lidköping
Här sen Aug 2003

Re: Skarabörj

Stratos skrev:
Vad jag vet så har det aldrig anordnats några konbanekörningar i skaraborgstrakten. I så fall har de varit små eller dåligt marknadsförda. Rent spontant känns det som om det är de här killarna man ska snacka med. De anordnar ju årligen körning på kullen ihop med Club Alfa Romeo.

Moholmsstrippen vete sjutton om den passar så bra för svängkörning. I layouten är den visserligen perfekt med sin rejält tilltagna bredd och alla taxibanor som går runt, men jag undrar hur bra det funkar med de tvärliggande spåren som finns över banan. Ett präktigt bredställ + kanter i asfalten = ?

Körde Moholmsbanan förra året med Attitude Motor Club och det gick alldeles utmärkt att köra slalom på den banan. Ribborna i beläggningen stör inte men greppet i banan var inte den bästa - men det är ju lika för alla!

Jag kan rekommendera SSJ som kör vår- och höstslalom. De brukar köras på ett industriområde i Jönköping så det blir en ganska tight bana.

Rikard

Skövde
Här sen Nov 2005

Så det har körts konbana där innan. Det hade jag ingen aning om

Vi får väl sno en asfaltsläggare av ncc roads och fylla igen spåren

973 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande