Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33 >> 17 besök senaste veckan (106478 totalt) |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nä men jag har skaffat en gammal ladycup motor som jag stoppat i nu, den var bromsad till runt 105hk hade han för sig, men han kom inte riktigt ihåg. Hehe satte upp svänghjulet i svarven och lättade lite när jag ändå höllt på (orginal 6,4kg nu 5,0kg ![]() Har provkört den och det är inga problem. Men då provkörde jag med orginal förgasaren så nu har jag satt på 36/36 så nu jä**ar ska det gå undan ![]() ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Här kommer några bilder:
Svänghjulet lättat ![]() ![]() ![]() ![]() Insuget i toppen som jag portat: ![]() Den nya remdrivningen istället för kedjan: ![]() 36/36 förgasaren: ![]() Kan bara säga en sak det kommer bli ett hål i huven ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Var ute och testade lite idag och nu börjar det likna nått
![]() Jag kan bara säga att jag blir mer och mer nöjd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så nu skulle det vara bra att åka och bromsa den så man får allt 100% rätt inställt när det gäller munstyckerna ![]() Sen blir det sluta vela Varva Mera ![]() ![]() Nu är det bara att ![]() ![]() ![]() Så se upp nu, snart lämnar jag ![]() ![]() Hur glad som helst att allt verkar funka som jag har hoppats på ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
om vi ber snällt så kanske Mäkinen kan scanna in den lilla broschyren om hur man kör en Civic typ-R.... Där snackas det om ungefär samma sak ![]() _________________ ![]() |
||||
Lilja!
Kommer du till Emmaboda med din racer och kikar? Vore hur kul som helst att få se den LIVE!! ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Jag vet inte Micke ![]() ![]() ![]() Jag är inte en sån som bara tittar på ![]() ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Tack! Ja jag vet, men jag ska göra en ny dekal och sätta fast men det har inte blivit av än bara. Men det är lite kul när folk kommer fram och frågar ifall det bara är 70hk i den ![]() ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Coolt! ![]() Ett litet tips från lättningsexperten, som du kanske tänkt på själv redan: När du ändå varit igång och lättat svänghjulet borde inte det stora remhjulet lättas ut med hjälp av hålfräsning? ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Visst skulle du kunna åka följetåg med oss!! Vi åker på söndag morgon MKT tidigt från stockholm (kommer att sova över i vårby) och kör hela vägen ner till Emmaboda. Ingen annan har fått provköra ABARTHEN, men om du kommer ner med din racer skulle jag kunna göra ETT undantag och låna ut den för en provtur, mot en provtur med din, såklart. ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
oj oj oj ![]() Det erbjudandet hade inte jag kunnat motstå i alla fall ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Får jag det ![]() ![]() ![]() ![]() Körde RS banan på mantorp idag ![]() ![]() Micke vad har du för inställningar på Abarthen?? camber fram bak, toe in toe ute??? _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Camber: Ingen aning, men det är väldigt MYCKE negativ camber, både fram o bak!!!
Toe in/out: Fram= ca2mm out (55cm höga hjul) Bak= +-0 Jo, vad har du för mob nr? Kan vara bara att ha då vi passerar Stockholm! Mitt ser du under mina inlägg. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Jag har aldrig testat att köra slalom, så det blir en TOTALT ny erfarenhet!!
LILJA!! Kom inte din lancia i självsvängning efter några svängar... Har du styvat upp fjädringen något? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Självsvängningar??? hmmm alltså du menar att bakändan släpper och får en pendlande effekt eller??? Jag har bara kapat av fjädrarna fram, så när jag lyfter upp bilen så är fjädrarna lösa. Bak är han ju lika hård som din om inte hårdare kanske... Är hjulupphängningen orginal på din fram alltså??? För när min var orginal så hade jag pissdåligt fäste fram, men sen köpte jag ju camber skruvar på mekonomen och lagt till ganska mycket camber så nu funkar det fin fint tycker jag iallafall. Bak har jag tio chims på varje bult, alltså ca en cm. Sen har jag 6 eller om det var 3 mm toe in i bak, hmm ska nog kolla det igen tror jag ![]() Mitt mob nr 073-6635290 _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Vi anordnade ett litet evenemang i konkörning här i trakten!
Banan blev en Super Stage liknande bana med några modifikationer pga att flygrakan blen ca 80m för kort. Men vi försökte kompensera det genom att fortsätta ut på en taxbana. ![]() Jag! tid-1,35 ![]() Rikard o "nzoricco" (Alfa Romeo 75 3,0) tid-1,38 ![]() Gustav S + Micke "Vekling" (vectra 2000 + vektra) tid-1,42 + 1,42 ![]() Nisse H (super7 "rush") tid- 1,37 ![]() Daniel (BMW 540) tid- 1,37 IMPONERANDE! Det började bli lite mörkt. ![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33 >> 17 besök senaste veckan (106478 totalt) |