Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 13041 besök totalt |
Re:
okej! Det är mycket möjligt, vi körde utan varvräknare. Lirade inte ihop med volvo orginal, så han skall byta den nu. Enligt uppgift skulle boxen ha fått borttagen fart spärr sen tidigare. Därför tänkte vi testa om allt fungerar innan den chippas om. Vad ligger det på orginal? mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Den är nu tillbaka i verkstaden så vi kan fixa resten.
![]() Bmw och volvo servo pump, skall montera volvon för det lirade inte med bmw pumpen och volvo styrningen. ![]() Blev riktigt fint med kylare etc på plats, tight men allt får plats ![]() ![]() ![]() oljekylaren har vi monterat under kylar balken, bra kylning och mindre grejer som syns ![]() ![]() mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Re:
Varvräknaren mm är inkopplat nu, och den varvade till 7500 tror jag, så den är väll antagligen redan chippad. _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Re:
Det var ju skönt att höra, då slapp ni det kladdet ![]() |
||||||
krille: Ja det kändes rätt skönt faktiskt, får se när den har varit igång längre ifall den hittar till ett limphome läge. Eller blir det med engång?
xelerator: Tack ![]() ![]() Nej, den bilen är såld nu. Krister hittade någon köpare, såg att det på ett annat forum dök upp en projekt tråd. Skall tydligen bli race bil den med ![]() mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
jo kan tänka mig att registret e fint..
polarn har en m5 3.8 o den går något fruktansvärt, o det är nog en liten viktskillnad jämfört mot din så man kan bara föreställa sig hur det känns i din.. skiljer knappt något mellan motorerna så ![]() vilket forum finns m5:an på nu då ![]() ![]() mvh _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||||||
Re:
Krister är nöjd iaf ![]() ![]() Här är en projekt tråd på m5an vet inte hur seriöasa killarna är, det återstår att se. Tror att de fick sålt fälgarna. http://www.cityracewest.com/phpBB2/v mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Har byggt nya fästen för volvo servopumpen och en ny spännare. Sen användes bara volvo slangar och påfyllnadsburk för servon. Så nu har bilen servo igen.
Var ute och provkörde med servo igår kväll, först så kändes bilen fruktansvärt äcklig. Var riktigt skum i styrningen, men efter lite justerande med hjulvinklar och styrvinklar så går bilen kanon och har riktigt fin känsla i ratten. Nu var det lite fel väglag för att pressa i kurvor med blankslitna sommar däck ![]() mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
En liten uppdatering!
Bilen är nu helt gatlaglig ![]() ![]() Den har rullat massor av mil nu, blivet lite svartrace för att se om allt lirar och det gör de. Krister är nöjd, men jag är själva inte nöjd med väghållningen. Den är stutsig och jävlig, vi skall kolla över det så fort det finns tid! mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Re:
Nej som vanlig bil fast bytt motor, bur och bälten är den typad med. Det var inte jag som besiktade den, har bara byggt den åt en kille men det var en helt laglig regbesiktning. Det ända som inte var godtjänt i regbesiktningen var grupp a vingen. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
det var denna som det gasats med på fröland dom senaste helgerna?
går rätt så bra i så fall ![]() |
||||||
Re:
japp det stämmer bra, krister har legat i. Många mil han har hunnit köra iår. Jodå den ska köras på bana men i väntan på sommaren så hehe ![]() mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Re:
Jag tror nog att jag fattade lite fel tyckte också det verkade skumt. Ringde och pratade med Krister, bilen är reggad med bmw 3.5L sexa från 1989. Ursäkta! mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
Re:
Tack. jodå de provturer jag har tagit så har man haft skoj. När krister kör blir man mest rädd hehe Men som sagt, väghållningen måste fixas lite. Är inte helt 100a. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 13041 besök totalt |