Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2350 besök totalt |
Var hittar man centrummutterfälgar i herrstorlekar?
Var får man tag på centrummutterfälgar i herrstorlekar? Har under de senaste veckorna glott på ebay.de .com .co.uk etc i jakten på centrummutterfälgar från någon le manskärra eller liknande. Dvs kring 18" och 10-12" breda. Tyvärr har jag i princip kammat noll. Även race cars direct har jag sneglat på utan framgång så nu är frågan. Var tar dessa fälgar vägen när teamen inte använder dem längre? Slutar fälgarna att existera? SMSar de sig själva till en fjärde dimension? ![]() Det fullkomligt kryllar av F1fälgar på ebay, så varför skulle man inte kunna hitta Le Mansfälgar där? Eller har jag gjort fel när jag sökt? ![]() Säljs dessa på plats nere vid mulsannerakan? ![]() Någon här inne borde ju ha tips om var man kan få tag på lämpliga begagnade fälgar? Nya lär jag inte ha råd med och jag har egentligen inte koll på begagnatpriserna heller, men hade väl hoppats att de låg i trakterna kring F1fälgar. Tips? |
||||||
Re: Var hittar man centrummutterfälgar i herrstorlekar?
Brukar de inte vara ännu bredare, typ 13-14 tum? Så där smalt åker man väl med i Stcc (i 19 tum?). _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Lirar inte DTM-prylar från drygt 10 år tillbaka i denna kategori?
(om du köper en lättare bil behövs inte så biffiga hjul att bära all massa) Edit: stavning _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Re:
Fullt möjligt. Jag höftade bara lite och det är inget som säger att jag måste stanna på 10-12" Fast 12-13" blir nog liiiiiiite för brett.. Har dock för mig att Prodrive körde båda astonen och 575an på 10 resp 13" eller nåt sånt. Who knows...
De DTMprylarna jag hittat (vet inte årtal) har inte varit över 9" breda. Men jag ska fortsätta kolla. om jag köper en lättare bil, blir jag ju bara en i mängden... ![]() ![]() Någon annan som har fler idéer? |
||||||
De där ATS fälgarna som finns på S500R's Merca här på rejsa finns väl bl.a. i 18x10", 18x11" bl.a.? Centrumbult o allt.
Kikade iaf på såna i den dimensionen vid ett garagebesök till en SLC BMW ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Re: Var hittar man centrummutterfälgar i herrstorlekar?
STCC kör med 17x9. _________________ Sebastian Gottfridsson ![]() Mazda Rx-7 -94 |
||||||
oreca i Frankrike har 18x12 och 18x13 BBS med centrummutter.
http://engineering.oreca.fr/index.as _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Re:
Stefans Fälgar är 11" fram resp. 13" bak, likaså mina på ferrarin som kommer från schmidt ![]() |
||||||
Jag har en driva med 17x13 och 17x15....som suttit på Jaguars GrupC bilar.
Köpte do på en skrot i England för 10 Pund/st. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Hej,
Normalt sett så skickar alla GT team sina fälgar på röntgen till fälgtillverkaren med jämna mellanrum. Upptäcks något litet fel så hamnar de i tillverkarens container för skrot. Detta för att undvika att de "kommer ut" på gatbilar/haobbybilar igen. De flesta GT fälgar är gjorda i magnesium som åldras och spricker med tiden. Därav är de svåra att få tag i. Till vilken bil ska du ha fälgar? Skicka PM så kan jag hjälpa dig att få fram nya från BBS då jag är ansvarig för motorsport på OCL som är generalagent för BBS. om priset är till belåtenhet återstår att se. Anledningen till att de finns så mycket F1 fälgar till salu är att de är så små/speciella att tex BBS inte riskerar att de hamnar på en bil i trafik. BBS tjänar bra med pengar på att sälja "skrot" F1 fälgar. MVH Richard Lundqvist ![]() _________________ Richard Lundqvist |
||||||
Re:
Så sant. Jag skulle inte våga sätta mina fälgar på en bil. Men det är kul att visa fälgarna för folk... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
||||||
Det brukar finnas lite på www.touringcarspares.com kanske inte just så breda som du söker
det är gamla btcc fäljar mest i 17-19" i bredder upp till ca 9" _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2350 besök totalt |