Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 31 besök idag (7079 totalt) |
Dags att uppdatera lite..
En annan ascona b har hittat hit åxå.. Ett enklare objekt för det är en 2.0E , iofs baksmälld, men inte så farligt. Det sitter lite godbitar i den som jag ska ta vara på. en 2.4L cih motor och en lamelldiffbromsad bakaxel med 4,22, slitsade skivor mm.mm.. Förutom den så har det flyttat hit en kadett c åxå från -76 med 1.2L motor.. Just nu väntar jag messt på grejor till den. Typ bustningar, dämpare och fjädrar, bromsar och lite annat Motor har jag liggandes, ingen värsting, men det räcker ändå. Så väghållningen är prio 1 Den gulvita har fått bekänna färg nere på isen, och det trivdes den mkt bra med. Så pass att bilen kommer att få sig en stooor service som tack för ett par roliga timmar ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Asconan har luktat lite soppa i kupen, och framför allt när bilen har stått.
En snabb felsökning gav att gummitätningarna i gammla "fuel railen" gett upp. ![]() Så efter lite efterfoskningar om vad som var enklast bidde så att jag handlade en fuel rail från en omega 3000 Kapat av den lite , måttat om den .. tagit spridarna som följde med ![]() orginal spridarna var bosch 0 280 150 205 @170cm3/min 2.5Bar "nya" spridarna är bosch 0 280 150 747 @190cm3/min 3.0Bar Förhoppnings vis ger flödes ökningen på spridarna mig inte några problem... Jag kommer att köra med 3bars soppa tryck eftersom att btr'en följde med.. Men det kan kanske någon berätta för mig. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Ska inte vara några problem med större spridare. Jag körde min Rekord 2,2 med 2,4ans spridare + insug. Funkade fint. Det gick att köra med ganska mycket förtändning också.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Re:
Hmm, jo, jag uppdaterar juh inte för ofta.. iaf så är den tillsalu.. annons finns på osc någon elak mäniska lät mig köra 4wd igen... suget är för stort....måste ha 4wd! så båda mina asconor är till salu, fan.... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 31 besök idag (7079 totalt) |