| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränsletrycksregulator fråga
|
834 besök totalt |
|
Kan man använda motorns originals bränsletrycksregulator om man turbokonverterar motorn? (om den ger rätt mängd tryck från början och är linjär) Skulle vara skönt att slippa köpa en ny regulator och få den på plats. Jag vet att du inte kan justera trycket osv.. har massor utav nackdelar på det sättet ,, men går det var frågan.. _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
Re: Bränsletrycksregulator fråga
Nu vet jag ju inte vad du har för regulator. Men, är det typ en vanlig Bosch-regulator, så går det alldeles utmärkt. Bara den inte bottnar... Men, det ska nog till rätt rejäla laddtryck innan det händer... /Björn
_________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Soppatrycket är konstant men säkerligen så justerar styrboxen så att spridarnas öppettider blir längre vid ett ökat laddtryck.
Jag åker visserligen bara en vanlig sugmotor men på min rackare så är det konstant soppatryck 43.5psi oavsett vilket läge gasspjället har,styrboxen reglerar sedan öppettider för spridarna så rätt mängd soppa kommer,slutsats ja det borde funka om du fixar mappning av bilens dator. Det du kan få möjlighet till om du kör med ställbart soppatryck(jag byggde om min originalregulator)är väl att du kan labba själv "bonnmappa" om du har en "bränsle/luft" mätare,alternativt feta upp om du vill åka med E85 i större mängder. Min har ingen givare som går mellan insug och regulator men däremot går en givare från plenumet till styrboxen(för att datorn ska veta vilken last motorn har,ännu en parameter datorn har för att styra spridarnas öppettider). Jag är ingen expert på detta men i stort så funkar det så på en sugis,det som kan förändra saken är att du med en turbo får ett övertryck i plenumet så klart hur detta påverkar ska jag låta vara osagt.......och om fler saker måste byggas om eller så. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
|
Re:
eftermarknadssprut så det är inga problem. _________________ Mathias Lövdblad |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
834 besök totalt |